سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای لبنان در قطر

پس از وقوع انفجار در بندر بیروت، امیر قطر به کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای لبنان ۱۴ میلیون دلار اعطا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، موسسه‌ها و خیریه‌های قطر کمپینی با عنوان «لبنان در قلب ماست» به جمع آوری کمک‌های مالی برای حمایت از لبنان در شرایط سخت و بحرانی پس از وقوع انفجار در بندر بیروت راه اندازی کردند.

در این کمپین بالغ بر ۱۸ میلیون دلار کمک مالی برای افراد آسیب دیده از انفجار بیروت جمع آوری شده است.

به گفته رسانه‌های محلی، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر  با اعطای ۱۴ میلیون دلار در این کمپین مشارکت کرد.

مسئولان این کمپین اعلام کرده اند که این کمک‌های مالی به دارو، تجهیزات پزشکی، وسایل اسکان، مواد غذایی و مصالح ساختمانی برای بازسازی خانه‌های مردم تبدیل می‌شود.

هلال احمر قطر دیروز (جمعه) نیز محموله کمک‌های اسنان دوستانه و پزشکی قطر را با هواپیمایی به بیروت ارسال کرد.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در عصر سه شنبه گذشته این کشور را دچار بحران انسانی، اقتصادی کرده است. به گفته صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان در انفجار بیروت ۱۵۴ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند.

استاندار بیروت نیز اعلام کرد که شعاع انفجار بیش از ۲۵۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده تا ۱۰ کیلومتر بوده است و موجب تخریب بیش از ۸ هزار منزل مسکونی شده و بی‌خانمان شدن شمار زیادی شده است.

دستگاه امنیتی و قضایی لبنان متعهد شده اند که طی روز‌های آینده نتایج تحیقات اولیه علت این حادثه را اعلام کنند و عاملان آن را مجازات کنند.

کشور‌های مختلف جهان پس از وقوع این حادثه کمک‌های پزشکی، تجهیزات درمانی و بیمارستان‌های پیش ساخته خود را به لبنان ارسال کردند، ایران نیز دو محموله کمک‌های پزشکی به بیروت ارسال کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.