سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ درصد کالا‌ها با نظارت استاندارد از مبادی رسمی صادر می شود

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: ۶۰ درصد کل کالا‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و با نظارت ستاد اداره کل و ادارات تابعه مستقر در نقاط صفر مرزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای تکالیف قانونی و به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود و خروج کالا‌های نامرغوب، این اداره کل بر کلیه اقلام وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی مرزی استان کرمانشاه  نظارت نموده و تنها در صورت انطباق کالا با استاندارد‌های مربوطه، مجوز صادرات یا واردات آن‌ها صادر می‌گردد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال جاری این اداره کل با هدف کنترل و نظارت مستقیم بر کیفیت کالا‌ها، تعداد ۸۲۰ اظهارنامه صادراتی و واردات ثبت، همچنین به منظور ارائه خدمت به فعالان اقتصادی و خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه، تعداد ۶۵۵ تعیین ماهیت نمونه‌های صادراتی و وارداتی را انجام داده است.

او اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال از مجموع کالا‌های صادر شده از طریق مرز‌های استان به خارج از کشور، بیش از یک میلیون تن از این کالاها، معادل ۶۰ درصد کل کالا‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و با نظارت ستاد اداره کل و ادارات تابعه مستقر در نقاط صفر مرزی صورت گرفته است.

او گفت: عمده تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی شامل، خاک بنتونیت، کربنات کلسیم، اسیدسولفوریک، خورده سنگ، پودر قیر طبیعی، سولفات آلومینیوم، سنگ آهن، سولفات باریم و عمده تعیین ماهیت کالا‌های وارداتی از مبادی منطقه نیز مربوط به ضایعات شمش آلومینیوم، لاستیک خودرو، تجهیزات مورد نیاز خط تولید و مواد اولیه کارخانجات داخلی می‌باشد.

دبیر شورای عالی استاندارد استان بیان کرد: صدور گواهینامه‌های انطباق صادراتی از سوی استاندارد، باعث ایجاد زمینه رقابت با کالا‌های مشابه خارجی، حفظ بازار‌های بین‌المللی و همچنین تشویق واحد‌های صنعتی به تولید کالای با کیفیت خواهد شد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.