سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد لبنان: به تنهایی قادر به مقابله با پیامد‌های انفجار نیستیم

وزیر اقتصاد لبنان اعلام کرد کشورش نمی‌تواند به تنهایی با پیامد‌های انفجار بیروت روبرو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر اقتصاد لبنان امروز پنجشنبه در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت کشورش قادر نیست به تنهایی با پیامد‌های انفجار بیروت روبرو شود.

او گفت: لبنان قادر نیست با پیامد‌های این انفجار روبرو شود و ما نیازمند کمک‌های بین المللی هستیم.
او در ادامه افزود: خسارت‌های ناشی از انفجار بیروت، میلیارد‌ها دلار برآورد می‌شود.

روز گذشته نیز مروان عبود، استاندار بیروت در گفتگو با خبرگزاری رسمی «NNA» لبنان اعلام کرده بود که میزان خسارت‌های وارد شده در نتیجه انفجار بیروت سه تا پنج میلیارد دلار برآورد شده است.

او همچنین از آواره شدن ۳۰۰ هزار نفر در نتیجه انفجار سهمگین بندر بیروت خبر داده بود.

گفتنی است روز سه شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. سرلشکر «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیتی لبنان، گفت تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است. همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع آگاه در لبنان گزارش داده بود که تحقیقات اولیه حاکی از آن است اهمال کاری در انبار این مواد منفجره سبب به وقوع پیوستن چنین انفجار‌هایی شده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده تا کنون بیش از ۱۳۷ نفر بر اثر این حادثه کشته و ۵ هزار نفر نیز زخمی شده اند. این در حالی است که این کشور خواهان کمک‌های جهانی برای عبور از این بحران است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.