سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت دامپزشکی کرمان بر ذبح بیش از ۱۴ هزار راس دام

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ۱۴ هزار و ۴۰۰ راس دام قربانی اعم از گاو، گوسفند، بز و شتر تحت نظارت و بازرسی اکیپ‌های دامپزشکی این استان در روز عید قربان ذبح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رشیدی، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه نیرو‌های اداره کل دامپزشکی استان کرمان به صورت رایگان خدمات مورد نیاز مردم در تأیید سلامت دام را در روز عید قربان ارائه کردند، گفت: این اداره کل با بسیج نیرو‌ها و امکانات خود از جمله ۶۳ گروه ثابت و سیار متشکل از پرسنل فنی و متخصص به همراه ۲۶ نفر از ناظران شرعی اقدام به انجام بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در این استان کردند.

او با اعلام اینکه با انجام این نظارت ها، موارد ضبطی و غیرقابل مصرف لاشه دام‌ها جداسازی، ضبط و معدوم سازی شده است، افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ لاشه گوسفند، بز، گاو و شتر در روز عید قربان بازرسی شده است.

رشیدی تصریح کرد: از جمله مخاطرات کشتار دام‌های قربانی در خارج از کشتارگاه، احتمال ابتلا شهروندان به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، عملیات‌های نظارت و بازرسی بر ذبح بهداشتی دام‌های قربانی با هدف کاهش احتمال انتقال این بیماری‌های مشترک از جمله تب کریمه کنگو، بروسلوز، کیست هیداتید و ... و نیز پیشگیری از انتشار بیماری کرونا انجام شد.

او بیان داشت: طی امسال عرضه و کشتار دام در خارج از کشتارگاه ممنوع اعلام شد و با همکاری با دیگر دستگاه‌ها (شهرداری و نیروی انتظامی) با افراد خاطی برخورد قانونی صورت پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با تلاش مدافعان سلامت حوزه دامپزشکی،۱۷ هزار مورد بازدید از دام و لاشه آن‌ها در این روز صورت پذیرفته که حاکی از مراقبت از سلامت مردم در حوزه بهداشت عمومی جامعه با تلاش این ارگان است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.