سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهی

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی نیز از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار داشت: آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز خون بندناف و مرکز مقاوم سازی سفال و سرامیک از جمله دستاورد‌های مهم و کاربردی جهاد دانشگاهی همدان است که به بهره برداری رسیده و مرکز ناباروری غرب کشور هم از اقداماتی است که قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه این نهاد در مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ظرفیت و قابلیت‌های زیادی از خود بروز داده است، ادامه داد: از طریق آموزش‌هایی که در این نهاد ارائه می‌شود، افراد می‌توانند در زمینه‌های مهارتی، کاربردی وارد عرصه کار شوند و همچنین به طور کل این انتظار از جهاد دانشگاهی وجود دارد که حرکت جهادی را در حوزه علمی شتاب بخشد و تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان جهاد دانشگاهی را یک نهاد انقلابی و برخاسته از متن انقلاب و به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور دانست و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند نیاز‌های کشور در عرصه‌های مختلف را با حرکت جهادی و انقلابی برطرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: انجام تحقیقات علمی، احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی نیز از رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است.

او ادامه داد: فرهنگ جهادی حاکم بر جهاد دانشگاهی و برخورداری از ساختار انسانی این نهاد و روحیه ازخودگذشتگی و خودگردان بودن این مجموعه سبب شده است تا نیرو‌هایی جوان و متعهد در این نهاد گردهم آیند و خوشبختانه عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

امام جمعه همدان شناسایی مشکلات اصلی استان در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را اولویت مأموریت‌های مهم جهاددانشگاهی دانست و یادآور شد: ارائه راهکار‌های لازم با بهره‌گیری از توانمندی‌های جامعه دانشگاهی، نخبگان و بخش خصوصی یک اولویت مهم برای این مجموعه به ویژه در استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: توانایی جهاد دانشگاهی در همکاری با بخش خصوصی می‌تواند زمینه ساز و کلید توسعه فن آوری و حرکت به سمت نوآوری و خلاقیت در جامعه و ایجاد خودباوری در مسئولان باشد.

او در پایان گفت: به این نهاد انقلابی و جهادی بسیار علاقمند هستم و اعتقاد دارم تقویت روحیه جهادی در محیط‌های علمی و دانشگاهی برای نیل به قله‌های علمی که توانمندی کشور در عرصه‌های مختلف را به دنبال دارد،از سوی این نهاد تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.