سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس، ستون اقتصاد غیرنفتی

بورس قادر است همزمان ضمن کنترل نقدینگی با جذابیتی که دارد خیل عظیم نقدینگی‌های خرد را جذب کند.

رضا عباسی کارشناس مسائل اقتصادی و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بسیاری از منافعی که نصیب افراد، گروه‌ها و جامعه می شود با برنامه و برمبنای اراده قبلی‌نیست، وضعیت فعلی اقتصاد ایران و تحریم‌های بی سابقه‌ی تحمیلی بر آن تحت تاثیر از چنین شرایطی است.

او افزود: اکنون و درنبود هژمونیک نفت در مدیریت اقتصادی کشور، دولتمردان ناگریز به سمت اتخاذ استراتژی اقتصاد بدون نفت رفته اند و بازار‌های متعدد داخلی اعم از طلا و سکه، مسکن، خودرو و ارز را دچار نوسانات و بی ثباتی‌های تندی کرده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بورس قادر است همزمان ضمن کنترل نقدینگی با جذابیتی که دارد خیل عظیم نقدینگی‌های خرد را جذب کند، از ورود به کانال ابرتورم جلوگیری کرده و مانع ورود پول‌های بی ضابطه به بازار‌های موازی شود.
 

بیشتربخوانید


عباسی بیان کرد: بورس مانند سایر بازار‌های اقتصادی الزامات و قواعد مربوط به خود را دارد و بزرگترین اشتباه نگاه تجویزی به آن است که بشدت به دستکاری‌های ناشی از عرضه‌های بی منطق حساس است و پاسخ‌های گستاخانه می‌دهد.

او تصریح کرد: دولت باید مزایای رشد بورس را به بدنه تولید تزریق کند و از تسری تبعات منفی آن به سایر بخش‌های اقتصاد جلوگیری کند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: بورس، این تالار شیشه‌ای استعداد کمک به شفافیت و تنویر اقتصاد و فرار از اپیدمی فساد را هم دارا می‌باشد و هر گونه تحمیل اراده‌ی غیرمنطقی و هیجانی منفی بر بورس، خیل بزرگ سهامداران که خیلی‌ها از آن‌ها هنوز در حال مکاشفه هستند را فراری خواهد داد و فرار سهامداران یعنی هجوم به بازار‌های موازی و اختلال در اقتصاد از یکسو و شکست سیاست اقتصاد بدون نفت از سوی دیگر.

انتهای پیام//ف. س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.