سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد از خانواده شهید صارمی تقدیر کرد

وزارت ارشاد در راستای طرح «سه شنبه‌های تکریم» با حضور وزیر ارشاد از خانواده شهید محمود صارمی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای اجرای طرح ملی«سه شنبه‌های تکریم»، عصر امروز مراسم تقدیر از خانواده شهید محمود صارمی، شهید حسن مصطفوی خبرنگار شهید استان کرمان و همچنین خانواده شهیدان مجید و حمیدرضا انجم الشعاع به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط آنلاین با کرمان و با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد، حجت الاسلام و المسلمین ارزانی دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اهالی رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان طی سخنانی اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه‌های تکریم قابل تقدیر است، زیرا عرض ارادت مسئولان به خانواده معظم شهدا را نظم بخشیده است. با همت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، کانون‌های فرهنگی هنری استان کرمان برنامه‌های مختلفی برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ۱۰ برنامه شاخص ملی و استانی برای اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده شده و جمع این برنامه‌ها ۸۶ برنامه خواهد بود. جشنواره ملی سرود، جشنواره فرهنگ و ادبی، تئاتر سردار و... از مهمترین برنامه‌های استان است که با هماهنگی بخش‌های مختلف وزارت ارشاد برگزار می شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مصفوی فرزند خبرنگار شهید حسن مصطفوی طی سخنانی اظهار کرد: شهید مصطفوی پیش از انقلاب با طاغوت مبارزه می‌کردند که منجر به دستگیری ایشان شد. پس از انقلاب در جهاد سازندگی استان کردستان بودند و سپس به روزنامه جمهوری اسلامی رفتند. مسئولیت آخرشان هم به جبهه و شهادت ختم شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با عرض احترام به ساحت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی ابر مردی هستند که نه تنها برای ایران بلکه برای تمام مردان و زنان آزاده جهان غرور آفریدند.

وی افزود: ما در طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» هر هفته در خدمت یک خانواده شهید هستیم این هفته به دلیل نزدیک شدن به روز خبرنگار، در خدمت خانواده شهید صارمی بودیم. به نظرم نباید بگوییم حرفه خبرنگاری بلکه باید گفت عشق خبرنگاری. خبرنگاران صدق و کذب‌ها را اطلاع رسانی می‌کنند.

سپس همسر شهید صارمی گفت: نام شهید صارمی بهانه‌ای است برای تقدیر از کسانی که از جان خود مایه می‌گذارند تا مردم در تاریکی بی خبری نمانند. شهید صارمی و دیگر شهدا به این دلیل از جان خود گذشتند که خواسته‌ها و نیاز‌های مردم اتفاق بیفتد. در حال حاضر مردم برای مقابله با دشمن بزرگشان یعنی آمریکا نیازدارند که از یک رفاه نسبی برخوردار باشند.

درادامه  سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتخار داشتیم در ایامی که به نام‌های مختلفی متبرک است در خدمت عزیزان باشیم.

وی افزود: کرمان به نحوی در فضای دفاع مقدس با حاج قاسم سلیمانی گره میخورد. ۸ سال دفاع مقدس کرمان با نام و یاد او عجین است و امروز هم در محفل تقدیر از خانواده شهدا، شهیدان انجم الشعاع را داریم. فضایی که در دوران جنگ در استان کرمان حاکم بود پیوند میخورد با انبوهی از کسانی که در کنار شهید سلیمانی حضور داشتند. نمونه این انسان‌های وارسته ۲۳ اسیری بودند که روح خود را به اسارت ندادند.

صالحی در ادامه درباره حرفه خبرنگاری گفت: خبرنگاری مسئولیت پیام رسانی است. یعنی انسان به حقیقت وصل شود، آن را منتقل کند و پیام خواهانی برای آن بیابد. خبرنگاران در مقاطع خاص همراه با مسائل اصلی کشور بودند. در دوران دفاع مقدس جامعه رسانه در کنار مردم قرار گرفتند و بخشی از مسئولیت‌ها را برعهده داشتند.

وی افزود: در همان روز‌ها و ماه ها، بخش قابل توجهی از اهالی رسانه روایتگر این حقیقت شدند که مردم ایران در معرض تهاجم هستند. این جهاد ادامه داشت تا امروز که خبرنگاران قدرت سخن و کلام داشتند و دارند. شهید مصطفوی از دوران قبل از انقلاب کنار امام بودند، شهید صارمی هم که روز خبرنگار را به نام ایشان نام نهاده اند، در وجوه مختلفی شناخته می شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهید صارمی به مدت ۱۷ ماه در جبهه بودند و همپای رزمندگان فضا را درک کردند. در توصیف علم دوستی و علم خواهی ایشان هم باید گفت که در شرایط بسیار سخت کنکور دادند و رتبه دوم را کسب کردند. مسئولیت خواهی ایشان هم باعث شد که مدت کمی در تهران و ایران بمانند.

وی افزود: روز خبرنگار نمادی است از انسانی که در جستجوی حقیقت است، به دنبال آن می رود، همراه مردم است و تا پایان کار کنار مردم می ماند. چه در زمانی که خاک کشور در معرض تصاحب است و چه زمانی که مردم درگیر کرونا هستند.

صالحی تاکید کرد: در ایام شیوع کرونا خبرنگاران در کنار مدافعان سلامت جایگاه مهمی داشتند و به مردم آگاهی می‌دادند. امیداریم با کمک اهالی رسانه این جامعه که جامعه محترم ملی هستند بیش از گذشته مورد تکریم قرار بگیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.