سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه بیش از یک هزار تن خیار در سلسله

بخشدار مرکزی سلسله گفت: سالانه بیش از یک هزار تن خیار در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و سلسله ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید این محصول در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  الیاس جلویاری اظهار داشت: به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز و جوشش سراب‌ها و چشمه‌های بسیار در این شهرستان، خیار‌های خوش عطر و طعمی در سلسله تولید و روانه بازار‌های فروش می‌شود.

وی با اشاره به شناخته بودن خیار جوانمرد در بازار‌های کشور افزود: در بازار بسیاری از شهر‌های کشور و حتی پایتخت، خیار جوانمرد طرفداران خود را دارد و از فروش بالایی برخوردار است.

جلویاری با اشاره به لزوم ایجاد صنایع فرآوری مرتبط با این تولیدات در شهرستان بیان کرد: متاسفانه اکنون حاصل زحمات کشاورزان به بهایی اندک و توسط واسطه‌ها خریداری می‌شود در حالی که ایجاد صنایع فرآوری می‌تواند باعث بهبود معیشت کشاورزان شود.

وی همچنین با اشاره به عسل مرغوب شهرستان اضافه کرد: در شهرستان سلسله بهترین عسل دنیا تولید می‌شود، اما به واسطه دلالان، به نام استان‌های دیگر صادر و روانه بازار‌های فروش می‌شود.

بخشدار مرکزی سلسله ادامه داد: روستای پرسک تنها روستایی است در شهرستان سلسله که همه ساکنان آن به تولید عسل اشتغال دارند و عسل مرغوبی را روانه باز می‌کنند، اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی، دسترنج تولیدکنندگان به بهایی اندک خریداری و به نام استا‌های دگر فروخته می‌شود که ضروری است در این راستا با حضور بخش خصوصی، از تولیدات شهرستان حمایت شود.

سالانه بیش از ۲۰۰ تن عسل تولید و روانه بازار‌های فروش می‌شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: کشاورزان ، سلسله ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.