سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۹ برنامه جهش تولید در سازمان منابع طبیعی

۹ برنامه جهش تولید برای اجرایی‌شدن منویات مقام معظم رهبری امسال در سازمان منابع طبیعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اسکندر بازدار معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امروز سه شنبه ۱۴ مردادماه درمراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری، گفت: ۹ برنامه در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله جهش تولید برنامه‌ریزی شد که امنیت غدایی، تولید اقتصادی، تولید پایدار، حفاظت، و نگهداری عرصه‌های جنگلی اولویت اصلی است.

او  افزود: رشد و توسعه پایدار همه جانبه ابعاد مختلفی دارد که مهم‌ترین عرصه‌های آن منابع طبیعی است که کم توجهی و تخریب، اصل توسعه را با چالش روبه‌رو می‌کند.

بازدار با بیان اینکه پایداری منابع غذایی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و پاسداشت و نگهبان آن هستیم، گفت: سازمان منابع طبیعی در جهت حفظ و صیانت از جنگل و مراتع با حفظ محیط زیست سالم، توسعه پایدار، اشتغال و ایجاد شرایط امن را به لحاظ مختلف تامین می‌کند.

او افزود: زراعت چوب در عرصه جنگلی، زمین‌های با بازدهی کمتر از ۳۰ هزار هکتار در استان‌ها را در برنامه داریم و ۴۵ میلیون نهال رایگان بخشی از صنایع چوب و توسعه گیاهان دارویی در ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور در دستور کار بوده، زیرا تجارت در این بخش مهم است.

معاون منابع طبیعی کشور با بیان اینکه اکنون دست درازی به منابع طبیعی افزایش یافته که حوزه مسئولیت ما را افزایش می‌دهد، گفت: هیچ فردی اجازه ندارد به این عرصه‌ها دست درازی کند، زیرا متعلق به آیندگان است و منابع طبیعی حساس ترین، پیچیده ترین، و مهم‌ترین مدیریت در این بخش است.

او افزود: استفاده از نیرو‌های توانمند و تعامل و بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی در اولویت کار مدیران باشد، زیرا دلسوزان و دوستداران طبیعت نقش مهمی در اجرای وظایف جهت حفظ منابع طبیعی دارند.

پرونده آق مشهد روی میز دستگاه قضا

سید محسن موسوی تاکامی مدیرکل سابق منابع طبیعی مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه پرونده وقف جنگل آق مشهد روی میز دستگاه قضائی قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد که با اعمال ماده ۴۷۷ این عرصه‌های بکر هیرکانی به انفال بازگردد.

او با بیان اینکه همه ما به وقف اعتقاد داریم، اما نسبت به وقف انفال انتقاد داریم، افزود: پرونده جنگل آق مشهد دوباره باز شده است.

موسوی درباره وقف دماوند نیز با بیان اینکه دو پلاک از آن به منابع طبیعی بازگردانده شده است، گفت: برای پلاک‌های ۶۸ و ۶۹ به نام منابع طبیعی سند زده شده است.

مدیرکل سابق منابع طبیعی مازندران در بخشی از سخنانش زراعت چوب را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: این طرح تاکنون در یکهزار و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌ها اجرایی شده است.

او  تهیه نقشه کاداستر را از دیگر الزامات برای صیانت از منابع طبیعی دانست و افزود: در حال حاضر برای ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگل نقشه ثبتی تهیه شده و برای ۵۰۰ هزار هکتار نیز در دستور کار است.

اسحاق عطایی مدیرکل جدید منابع طبیعی مازندران نیز گفت: حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و جنگل‌ها اهمیت فراوانی دارد از رسانه‌ها نیز انتظار داریم با اخلاق مداری تعامل خوبی با مدیران این حوزه داشته باشند تا بتوانیم با وحدت جهت توسعه همه جانبه گام برداریم.

در پایان از زحمات سید محسن موسوی تاکامی تجلیل و اسحاق عطایی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -ساری معرفی شد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.