سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره راهبرد ترامپ برای زیر سوال بردن رای‌گیری پستی

شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی در گزارشی به اقدامات و راهبرد رئیس‌جمهور آمریکا علیه رای‌گیری پستی در پی نگرانی او از شکست در انتخابات پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اس‌ان‌بی‌سی گزارش داد قانونگذاران ایالت نوادا مانند سایر ایالت‌ها در راستای تضمین حق رأی مردم در جریان همه گیری کرونا، طرحی مبنی بر رأی گیری از طریق پست برای همه رأی دهندگان در این ایالت تصویب کردند. این مصوبه باید به امضای فرماندار ایالت برسد و در این صورت، هر رأی دهنده‌ای که بخواهد، می‌تواند از طریق پست در انتخابات شرکت کند.

همانطور که انتظار می‌رفت، این مصوبه خشم دونالد ترامپ را برانگیخت و او در واکنش این پیام را در توئیتر نوشت: فرماندار نوادا در کودتایی شبانه با پارتی‌بازی امکان برنده شدن در ایالت را از جمهوری خواهان گرفت. اداره پست هرگز نمی‌تواند بدون آمادگی، از پس حجم آرای پستی برآید. از کووید-19 برای دزدیدن ایالت استفاده می‌کنند. شما را در دادگاه می‌بینم.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی افزود: توئیت ترامپ حاوی این نکته است که اگر تعداد زیادی رأی دهند و همه بتوانند با حفظ ایمنی رأی دهند، جمهوری خواهان می‌بازند. با این حال، هیچ نشانه‌ای در دست نیست که رأی گیری از طریق پست به نفع یک حزب خاص باشد، همانطور که هیچ نشانه‌ای نیست که رأی گیری از این طریق ایرادی دارد. موضوع این است که ترامپ نمی‌خواهد افراد بیشتری رأی دهند، زیرا گمان می‌کند این موضوع به زیان وی تمام خواهد شد که البته ایده احمقانه‌ای نیست.


بیشتر بخوانید

  • ترامپ درصدد از بین بردن اعتماد مردم به نتیجه انتخابات آمریکاست

این شبکه در گزارش خود اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند ما را متقاعد کند که اگر ایالتی تلاش کند تا همه بتواند در انتخابات شرکت کنند، کودتا یا تلاش برای دزدیدن انتخابات در کار است. ترامپ همچنین به شیوه‌های بسیار خطرناکی تهدید می‌کند تا از هر وسیله ممکن از جمله پیگرد قانونی، راه را برای استفاده از حق رأی ببندد. این چیزی بود که باراک اوباما هفته گذشته در جریان مراسم بزرگداشت «جان لوئیس» به طور مستقیم آن را توهین به دموکراسی ما دانست. اوباما در این مراسم گفت افرادی در قدرت هستند که همه تلاش خود را می‌کنند تا با بستن مکان‌های رأی گیری، هدف قرار دادن اقلیت‌ها با محدود کردن قوانین مربوط به کارت شناسایی و حتی زیر سوال بردن خدمات پستی، مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کنند.

این شبکه آمریکایی اعلام کرد: خدمات پستی همانطور که اوباما گفت یک بخش کلیدی این ماجراست. همانطور که در این برنامه نیز گفته شد، لوئیس دی جوی، از حامیان مالی جمهوری‌خواهان که ترامپ به عمد وی را به ریاست سازمان خدمات پستی آمریکا گمارده، تغییراتی را در این سازمان به اجرا گذاشته است که ارسال‌های پستی در سراسر کشور را کند می‌کند. همه ما شاهد این مسئله بوده‌ایم که می‌تواند تلاش‌ها برای رای گیری از طریق پست را تضعیف کند. لوئیس دی جوی همان کسی است که بیش از صد هزار دلار به صندوق جمهوری خواهان اهدا کرده است تا صرف دعوا‌های قانونی شود که ایالت‌ها را از برگزاری انتخابات پستی بازدارد.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی در پایان افزود: راهبرد این است، حمله به مشروعیت یک سیستم رأی گیری و همزمان تلاش برای تضعیف آن. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر برای یک هفته یا بیشتر، ندانیم چه کسی برنده انتخابات بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.