سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین آب پایدار در استان زنجان با تکمیل طرح‌های سدسازی

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با تکمیل سد‌های استان زنجان از هدر رفت آب‌های ورودی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مهندس غلامرضا رهروی، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با توجه به بارندگی‌های یکسال اخیر، یعنی از مهرماه سال گذشته تاکنون، ذخایر بعضی از سد‌های استان افزایش محسوسی داشته است. 
 
رهروی با اشاره به اینکه سد تهم حدود ۶۰ میلیون متر معکب آب ذخیره کرده که نسبت به سال قبل تغییری نکرده، اظهار داشت:گلابر ۷۸ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال قبل حدود ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

او افزود :سد کینه ورس نیز امسال حدود ۱۴ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته همین موقع تغییری نداشته است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان، در خصوص سد تالوار نیز گفت:این سد تا به امروز حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در پشت مخزن خود ذخیره کرده که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

او تصریح کرد:براساس درصد، سد تهم ۳۷ درصد کاهش، سد گلابر ۱۵ درصد افزایش و سد کینه‌ورس ۱۵ درصد کاهش و سد تالوار ۲۲ درصد کاهش داشته است.
 
او در خصوص عدم توجه برخی کشاورزان و صاحبان صنایع در خصوص مصرف بهینه آب، اظهارداشت: اگر در مصرف آب دقت نکنیم بحران کم آبی جدی است و خیلی زود گریبان همه استان را خواهد گرفت.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان، رویکرد شرکت آب منطقه‌ای زنجان را در تامین آب با ثبات و پایدار برای استان، تکمیل طرح‌های سدسازی دانست و گفت: با تکمیل سد‌های استان تا حدی می‌توان از هدر رفت آب‌های ورودی به استان جلوگیری کرد و با ذخیره کردن این منابع خدادادی، استان را از کم آبی نجات داد.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.