سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان فصل پنجم کاوش‌ها در معبد لائودیسه نهاوند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند از پایان فصل پنجم کاوش‌ها در معبد لائودیسه نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جانجان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند گفت: پس از یافتن سرنخی از معبد لائودیسه، فصل پنجم کاوش برای بیرون کشیدن این معبد از دل منطقه دوخواهران نهاوند به پایان رسید.

او عنوان کرد:  از نخستین کاوشی که در سال ۱۳۲۲ در محله ۱۲ هکتاری دوخواهران انجام شد، این منطقه به‌عنوان حریم تاریخی در آمده و اجازه ساخت و ساز به اهالی داده نمی‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند افزود: به‌منظور کوچک کردن این حریم و خارج کردن خانه‌ها از فهرست وهمچنین یافتن معبد لائودیسه، فصل پنجم کاوش‌ها که از ۳ تیرماه آغاز شده بود، ۳ مردادماه به پایان رسید.

جانجان با بیان اینکه درفصل پنجم کاوش‌ها، باستان‌شناسان ۱۲ گمانه را مورد بررسی قرار دادند، گفت: مناطقی که قطعه مرتبطی در آن کشف نشده، از حریم خارج خواهند شد و صاحبان آن قطعه‌ها می‌توانند طبق ضوابط مناطق تاریخی، اقدام به تعمیر یا ساخت‌وساز بنای خود کنند.

او افزود: این محوطه تاریخی در سال ۱۳۲۷ به شماره ۳۷۴ در فهرست آثارملی ایران به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند بین کرد: نتایج نهایی کاوش فصل پنجم معبد لائودیسه در قالب مقاله‌های علمی در سطوح ملی و بین‌المللی ارائه خواهدشد.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.