سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحویل ماسک به هنگام ورود مسافران به قطار؛ راه اندازی سامانه جدید فروش بلیت

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: در قطار‌های بین شهری و حومه‌ای مسافر موظف به استفاده از ماسک هستند و از سوی دیگر در هنگام ورود به مسافران ماسک تحویل داده می‌شود

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی ایستگاه ها و قطارها به صورت کامل و مرتب ضدعفونی می شود، گفت: تمامی قطارهای بین شهری و حومه ای در ایستگاه ها به صورت کامل و مداوم ضدعفونی می شوند و این اقدام پیش از مسافرگیری و پس از خروج مسافران به صورت کامل انجام می شود.

او توضیح داد: تمامی مسافران هنگام ورود به ایستگاه قطار غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده علائم ظاهری توسط ماموران اجازه ورود به قطار داده نمی شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن تاکید کرد: در قطارهای بین شهری و حومه ای مسافر موظف به استفاده از ماسک هستند و از سوی دیگر در هنگام ورود به مسافران ماسک تحویل داده می‌شود و این جزو الزامات در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی است و در رفتارهای عمومی هم به صورت کامل نظارت انجام می‌شود.

رسولی از اقدام جدید در سامانه فروش بلیت قطار خبر داد و گفت: اطلاعات مسافران در هنگام تهیه بلیت بررسی می‌شود و در صورتی که مسافران هم نام نباشند برای کوپه های چهار نفره بیش از دو بلیت صادر نمی شود که این خود یکی از اقدامات اساسی در حوزه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه محدودیت های هم اکنون برای بخش مسافری وجود دارد، ادامه داد: در راستای توصیه های وزارت بهداشت مسافران از انجام سفرهای غیر ضرور جلوگیری می کنند که این خود عامل کاهش مسافر شده و برخی دیگر هم در راستای فاصله گذاری اجتماعی و عرضه بلیت برای کوپه ها توسط سامانه فروش بلیت انجام می شود.


بیشتر بخوانید 


او توضیح داد: هم اکنون کمتر از ۵۰ درصد از قطارها در حال سفر هستند، بخشی از کاهش ها هم به دلیل فاصله گذاری اجتماعی است.

رسولی ادامه داد: در صورتی که مسافری شاهد تخلف در برخی از مسیرها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نباشد می توانند سریع اطلاع دهند و از سوی دیگر این موضوع توسط تمامی بخش ها و دستگاه ها قضایی رسیدگی می شود. در حال برنامه ریزی برای رسیدگی و نظارت دقیق تر در این بخش ها هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، بلیت قطار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
زرین
۱۴:۱۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام ازاینکه مسئولان راه آهن بفکرراه اندازی ماَسک برای مسافران شده اندجای تشکررادارد انشالله سایر اورگان هاهم درصدد چنين تحولي همگانی با‌شند
باقرخان سالار ملی
۱۳:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
دستتون درد نکنه که شما در این وانفسا به فکر ملت هستید البته پولشو پیشاپیش میگیرید
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سوار شدن به قطار = گرفتن كرونا صد در صد
مصطفی
۱۲:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من مسافر قطار در تاریخ 05/05 از مشهد به ...... بودم
اول که در خصوص کوپه های 4 نفر و فروش فقط 2 بلیط و تب سنجی در ورود حرفتون کاملا درسته و خداقوت عرض می کنم ولی در خصوص ضد عفونی مداوم و ارائه ماسک و حتی نظارت بر استفاده مسافرین از ماسک در راهروها باید بگم متاسفانه عمل نمیشه
راه ارتباطی را هم نفرمودید.
از همه عزیزان به خصوص مهماندارن بابت برخورد خوب، زحمات و خدمات به مسافرین تشکر می کنم.