سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۲۶۹ مورد صلح و سازش در طرح اورژانس قضایی زرند

دادستان زرند گفت: از ابتدای اجرای طرح اورژانس قضایی در شهرستان زرند تاکنون، ۲۶۹ مورد صلح و سازش محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در نشست هم افزایی و تشریک مساعی در اجرای موفق‌تر طرح مصلحین  گفت: از ابتدای اجرای طرح اورژانس قضایی در شهرستان زرند تاکنون، ۲۴۰ مورد ارشاد قضایی و ۲۶۹ مورد صلح و سازش محقق شده است.

 او افزود: با ایجاد واحد سازش دادسرای زرند، طرفین پرونده‌ها و دعاوی قابل گذشت قبل از تشکیل پرونده در کلانتری، پاسگاه و یا دادسرا به این واحد ارجاع می‌شوند و خدمات مشاوره‌ای  برای صلح و سازش به آن‌ها ارائه می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون، ۳ هزار و ۳۴۸ پرونده به این واحد ارجاع شده و ۹۳۰ فقره پرونده به صلح و سازش انجامیده است.

حجت الاسلام بلوچ زاده با اشاره به اینکه بر مبنای تعالیم اسلامی، بایستی از تمام ظرفیت‌ها برای صلح و سازش در جامعه استفاده کرد، افزود: توانمندسازی افراد جامعه یکی از اهداف اجرای طرح مصلحین است تا ضمن برگزاری دوره‌های مشاوره برای طرفین دعوا، زمینه رشد و تعالی توانایی‌های فردی و اجتماعی مراجعین فراهم شود.

او بیان کرد: طرح مصلحین، مختص دعاوی خانوادگی تعریف شده است که با توجه به موفقیت این طرح در اصلاح ذات البین می‌توان با رعایت اصول از این طرح در سایر دعاوی نیز استفاده بهینه را برد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تصریح کرد: با توجه به اهمیت و توفیق طرح‌های صلح و سازش در شهرستان، بایستی اقدامات شایسته ای برای معرفی این واحد‌ها به مردم و اعتماد سازی انجام پذیرد که در این خصوص باید از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را برد.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.