سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۱ کیلومتر از آزادراه تبریز ارومیه زیر بار ترافیک رفته است

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۱ کیلومتر از آزادراه تبریز ارومیه زیر بار ترافیک رفته و ۱۷ کیلومتر نیز در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سلطانی  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی قطعه یک  آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و رفت و آمد خودروها در آن ها در جریان است.

او با بیان اینکه قطعه ۳ به طول ۱۷ کیلومتر نیز در حال انجام است، افزود: این قطعه دارای ۲ تونل هر کدام به طول ۲ هزار و ۲۵۰ متر بوده و عملیات اجرایی آن به حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و تلاش می شود تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مقدمات واگذاری قطعه ۵ به پیمانکار به طول حدود ۳۰ کیلومتر در حال انجام است، گفت: قطعه ۶ این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر نیز به پیمانکار واگذار شده است.

سلطانی گفت: برای افزایش ایمنی ترافیک در راه های استان پارسال طرح  بازگشایی باند دوم آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۳۱ کیلومتر اجرا شد.

 آزادراه تبریز- ارومیه به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله بین ۲ شهر، در صورت تکمیل، بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامونی دریاچه ارومیه خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.