این محصول در آوریل ۲۰۰۸ در مونیخ معرفی شد و از موتور چهار سیلندر ۹۹۹ سی سی بهره میبرد که در ۱۴۲۰۰ دور در دقیقه کاهش مییابد.BMW در سال ۲۰۰۹، S۱۰۰۰RR را برای برآورده کردن الزامات همولوگ جهانی Superbike ساخته، اما تولید را برای فروش تجاری دوچرخه در سال ۲۰۱۰ گسترش داد.
این سیستم دارای سیستم ترمز ضد قفل استاندارد است و دارای یک کنترل کشش الکترونیکی اختیاری است. از سال ۲۰۱۶، دارای وزن مرطوب ۲۰۴ کیلوگرم (۴۵۰ پوند) است و ۱۴۸.۴ کیلووات (۱۹۹.۰ اسب بخار) در ۱۳.۵۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. با ۱۳۳.۶ کیلو وات (۱۷۹.۲ اسب بخار؛ ۱۸۱.۶ PS) به چرخ عقب، این موتورسیکلت قدرتمندترین کلاس در کلاس روی dyno بود.
S۱۰۰۰RR در نوامبر ۲۰۱۸ EICMA، میلان، ایتالیا، تغییر کامل مدل را برای سال ۲۰۱۹ دریافت کرد. موتور چهار سیلندر ۹۹۹ سی سی (۶۱.۰ cu اینچ) کاملاً جدید است که گفته میشود ۱۵۲ کیلو وات (۲۰۴ اسب بخار) در ۱۳.۵۰۰ دور در دقیقه (۴.۵ کیلو وات (۶.۰ اسب بخار؛ ۶.۱ PS) از زمان قبلی تولید میکند) و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر (۸۳ پوند فوت) با سرعت ۱۱، ۰۰۰ دور در دقیقه است.
این موتور جدید از فناوری BMW ShiftCam در سمت ورودی بهره میبرد که زمان و بالابر سوپاپ ورودی متفاوت است. این سیستم دارای شفتهای بیرونی متمرکز است که دو پروفیل مختلف بادامک روی آنها وجود دارد.
یک موتور کنترل شده با ECU بین دوربینهای کم سرعت و پر سرعت در ۹۰۰۰ دور در دقیقه در کمتر از ۱۰ میلی ثانیه تغییر میکند. BMW ادعا میکند که افزودن این سیستم به S۱۰۰۰RR منحنی گشتاور خطیتر از مدل قبلی خود میدهد.
گذشته از افزایش نیرو، موتور S۱۰۰۰RR باعث کاهش وزن تقریبا ۴ کیلوگرم (۹ پوند وزن) و طراحی بیرونی فشردهتر میشود. این امر با استفاده از قطعات تخصصی مانند شیرآلات تیتانیومی توخالی و اسلحههای جدید DLC که گفته میشود ۲۵ ٪ سبکتر است، حاصل شد.
BMW تغییراتی را برای مدل ۲۰۲۱ خواهد داشت. از جمله تغییرات جدید، رنگ جدیدی برای رنگ S۱۰۰۰RR موسوم به طوفان سیاه است.ظاهری جدید و مخفیانه دارای یک زیر فریم و پلاستیک سیاه است که تنها رنگ آن از رنگهای روشن قرمز- RR در نمایشگاه است.
انتهای پیام/