سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ لاشه دام قربانی در بوکان از چرخه توزیع خارج شد

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان از خارج کردن ۲ لاشه دام قربانی از چرخه توزیع در این شهرستان خبرداد و گفت: نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی شهروندان به صورت رایگان انجام شد.

اسماعیل محمدیانی، رئیس شبکه دامپزشکی بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: روز عید قربان تعداد ۲ لاشه دام سنگین قربانی به دلیل غیرقابل مصرف بودن از چرخه توزیع و مصرف خارج شد.

 رئیس شبکه دامپزشکی بوکان افزود: صاحبان این دام‌ها خود کارشناسان دامپزشکی را برای برسی سلامت گوشت‌های قربانی فراخوانده بودند و کارشناسان پس از برسی‌های دقیق غیرقابل مصرف بودن گوشت‌ها را تشخیص دادند.

محمدیانی با بیان اینکه استقبال صاحبان قربانی از کشتارگاه "مناسب" بود، تصریح کرد: تعداد ٦۰ دام سنگین و حدود ۱۲ دام سبک قربانی در کشتارگاه صنعتی بوکان ذبح شد.

 رئیس شبکه دامپزشکی بوکان اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی و تأمین بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ناظران بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان به صورت رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی شهروندان را انجام دادند.

این مسئول ، پیشگیری از بیماری کرونا، استفاده از روش‌های نوین ذبح، خونگیری و پوست کنی و باالتبع کیفیت مطلوب گوشت استحصالی و جلوگیری از آلودگی ثانویه گوشت همچنین جلوگیری از آلودگی کوچه و خیابان‌های شهر با خون، فضولات و ضایعات دام را از مزیت‌های ذبح دام در کشتارگاه‌های صنعتی عنوان کرد.

انتهای پیام/ن م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.