سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین

طرح ایمن‌سازی بنا‌های تاریخی قزوین به منظور اجرای برنامه‌های حفاظتی برای جلوگیری از آتش‌سوزی در بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اشاره به آغاز طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین گفت: در حال حاضر بازدید‌های میدانی برای بررسی و بروزرسانی تجهیزات موجود و شناسایی برخی نقاط نا ایمن آثار تاریخی با کمک کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دستور کار قرار دارد و بازدید از بخش‌های مختلف دولتخانه صفوی اعم از کتابخانه و مرکز اسناد، آزمایشگاه مرمت آثار، سردرعالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ‌نگاره‌ها انجام شده که پس از اعلام گزارش تخصصی سازمان‌آتش‌نشانی برای رفع نواقص موجود اقدام می‌شود.

خزائلی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان واحد معاونت میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت اداره کل و تهیه شناسنامه ایمنی برای بنا‌ها در کنار بازدید از فضا‌های تاریخی از جمله برنامه‌های مشترک در نظر گرفته شده به شمار می‌روند.

آرش رشوند آوه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین هم گفت: برای ارتقای سطح الزامات ایمنی بنا‌های تاریخی قزوین و مطلوب‌سازی مسیر‌های گردشگری طرح بررسی و بازدید از تاسیسات برق و تجهیزات ضد حریق تمام فضاها، حجرات و کارگاه‌های صنایع‌دستی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه با هدف آموزش و رفع نواقص احتمالی با تعامل اداره کل میراث‌فرهنگی استان و سازمان آتش‌نشانی قزوین و همراهی حجره‌داران در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان نوسازی وبهسازی قزوین افزود: با توجه به حساسیت مجموعه سعدالسلطنه به لحاظ پیشینه تاریخی، ظرفیت جذب گردشگران و انجام مقدمات ثبت جهانی بازارچه صنایع‌دستی آن، اجرای اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

رشوند یادآور شد: پس از انجام بازدید‌ها و ارائه گزارش تخصصی سازمان آتش‌نشانی، مراحل آموزش استفاده از تجهیزات ضد حریق و مانور ایمنی در سطح حجره‌داران، بخش انتظامات خدمات و کارشناسان اداری مستقر در مجموعه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.