سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز اصولی یا غیر اصولی؟

مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز به گفته مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور مورد تایید نیست و اجرای این طرح از اسفند سال گذشته متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سید هادی احمدی روئینی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور گفت: طرح مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز پیش از مرمت باید به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال و در صورت تایید اجرا می‌شد.

احمدی افزود: متاسفانه طرح مرمت برای بررسی به وزارتخانه ارسال نشده است و بنابراین عملیات مرمت مورد تایید دفتر حفظ و احیای بنا‌ها نیست.

او درباره علت بی‌اطلاعی از مرمت قلعه پرتغالی‌ها گفت:به دلیل اینکه هزینه مرمت از محل اعتبارات استانی بوده ما از انجام آن خبر نداشتیم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور افزود: پس‌ از اطلاع از مرمت قلعه، بلافاصله کارشناسان ما با تذکرهای لازم به مسئولان استانی نسبت به توقف مرمت قلعه اقدام کردند.

احمدی روئینی گفت: از اسفند سال گذشته مرمت قلعه پرتغالی های جزیره هرمز متوقف شده و امسال هیچ گونه مرمتی صورت نگرفته است.

او افزود: به زودی کارشناسان اداره کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور برای بررسی طرح مرمت به قلعه پرتغالی‌ها اعزام می‌شوند و به نظر می‌رسد که در استفاده از مصالح مغایرت‌هایی با اصول مرمت وجود دارد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.