سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش‌از سه هزار خانوار صیاد برای جمع‌آوری ماهیان تالاب هامون ساماندهی شدند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: حدود سه هزار و ۷۰۰ خانوار صیاد برای جمع‌آوری بچه ماهیان تالاب ساماندهی و اطلاع رسانی‌های لازم در این رابطه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عیسی میرانی شاهرودی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: حدود سه هزار و ۷۰۰ خانوار صیاد در قالب ۱۵ شرکت تعاونی جهت پیشگیری از بحران‌های ناشی از خشکی تالاب بین المللی هامون و جمع‌آوری بچه ماهیان تالاب ساماندهی و اطلاع رسانی‌های لازم در این رابطه انجام شده است.

او ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تالاب بین المللی هامون توسط شیلات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: باتوجه به اینکه در سالجاری در حوضه تالاب بین المللی هامون تا این لحظه خشکی رخ نداده زنده گیری انواع ماهی‌ها و ارسال آن‌ها به استخر‌های پرورش ماهی در اولویت این اداره‌کل است.

وی بیان کرد: متاسفانه با خشک شدن تالاب بین المللی هامون بر اثر قطع آب رودخانه هیرمند که همه ساله به دلیل خشکسالی‌های متمادی اجتناب ناپذیراست به تدریج شاهد مرگ و میر ماهی در مقیاس وسیع در این تالاب هستیم.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ماهیان زنده تالاب هامون که دارای توجیه اقتصادی برای پرورش هستند جمع آوری و بین استخر داران منطقه سیستان توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: ماهی‌های هرز در تالاب هامون پس از جمع آوری خشک شده و به کارخانه‌های پودر ماهی ارسال می‌شود.

شاهرودی اظهارداشت: صیادان سیستان از طریق جمع آوری ماهیان هرز از درون تالاب هامون و رودخانه‌های این منطقه میلیارد‌ها ریال از این فعالیت درآمد کسب می‌کنند.

او  بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی این اداره کل، رودخانه سیستان از تاریخ ۱۹ تیر و به دنبال قطع آب ورودی دچار چالش شده که بلافاصله فراخوان و ساماندهی تمامی گروه‌های صیادی انجام شد.

او بیان کرد: فعال سازی خط عمل آوری بسته بندی ماهیان خوراکی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و فرصت صادرات به سایر نقاط کشور از افت شدید قیمت به علت افزایش میزان صید و اشباع بازار جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.