سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان:

۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند

مهاجرانی گفت: طبق آمار حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در دوران پساکرونا اظهار کرد: توجه به نظام آموزشی در مدارس استعداد‌های درخشان ضرورت دارد. در شرایط فعلی حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند که اگر روند آموزشی و پرورشی درست روی آن‌ها صورت گیرد، می‌توانند تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشند.

او ادامه داد: صلاحیت حرفه‌ای معلمان در این مدارس هم حائز اهمیت است و یکی از ارکان موفقیت مدارس خواهد بود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به اینکه کار با دانش آموزان سمپاد به چند دلیل دشوار است، گفت: به دلیل تفکیکی که برای تحصیل این دانش آموزان ایجاد می‌شود و تیزهوشی آن‌ها باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شود همچنین سعی کردیم به توانمندسازی دانش آموزان از نظر مهارت‌های زندگی بپردازیم.

او ادامه داد: معلمانی هم که باید این توانمندی‌ها را به دانش آموزان بیاموزند نیاز است تا توانایی‌هایی همچون اعتماد به نفس واقعی، تمرین پذیرش شکست و تمرین گفتگو را در حود تقویت کرده باشند و مجهز به این سلاح‌ها باشند.

مهاجرانی بیان کرد: دو دسته صلاحیت حرفه‌ای اعم از مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت یا همان مهارت‌های دانشی معلمان مورد توجه است.

کرونا مفهوم جدیدی در نظام آموزشی ایجاد کرد

در ادامه این جلسه محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا در عین تلخی مزایایی داشت، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، مفهوم جدیدی در روند آموزشی شکل گرفت.

او با اشاره به اهمیت حرفه‌ای بودن صلاحیت‌های حرفه‌ای گفت: در این مورد باید به جنبه پداگوژی (روش‌های نوین تدریس) توجه داشت یعنی فقط دانش کافی نیست و باید مهارت معلمی هم در این حرفه لحاظ شود بنابراین به صرف داشتن مدرک نمی توان  وارد این حرفه شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: معلم کسی است که طراحی آموزشی بلد باشد و آن را در یادگیری دانش آموزان لحاظ کند؛ در این مسیر داشتن استاندارد‌های لازم ضرورت دارد.

امانی با تاکید بر اهمیت دانش فناورانه برای معلمان گفت: معلمان باید به تولید محتوا و فناوری‌های جدید تسلط داشته باشند و به طور حرفه‌ای در فضا‌های آموزشی که تعبیه شده است، فعالیت کنند.

او با اشاره به اینکه بعد از کرونا آموزش‌ها ترکیبی از آموزش مجازی و سنتی خواهد بود، بیان کرد: برای بهبود راندمان کار معلمان با بکارگیری تکنولوژی آموزشی و پداگوژی فضای یادگیری کاربردی را ارتقا می‌دهند و معلم مسئولیت یادگیری است.

امانی درباره فعالیت شبکه شاد تصریح کرد: شبکه شاد به تازگی راه اندازی شده است و به زودی امکان LMS شدن را پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
مبینا
۲۰:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
از سمپاد متنفرم ، فقط به ما فشار وارد میکنند ؛ ای کاش در مدرسه ای عادی درس میخواندم و البته این تجربه باعث شد که حتی اگر عمدا هم باشد ، برای دبیرستان به سمپاد نروم؛ البته از سیستم آموزشی که تحت نظارت دولت باشه ، انتظاری بیش از این نمیرود.
آنقدر پولدار میشوم که مدارسی را بسازم که دانش آموزان به خاطر نمره از ... کتک نخورند و فحش و ... نشنوند. جوری به یک بچه یاد میدن که کلا از یاد گرفتن متنفر بشه.
حداقل اگر بچه هاتون رو فرستادید سمپاد ، انتظار بهترین شاگرد کلاس شدن رو ازش نداشته باشید . والا تو مدارس عادی میشه کنکور قبول شد ، هر چند که کنکور خودش هم غلطه .
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دختر من نزدیک به ۱۰ ماه تلاش کرد کلاسهای هوش ریاضی وتست های مختلف زد ودو ماه آخر را نزدیک ۱۳ ساعت تست میزد وخدارا شکر جواب زحمت هایش را گرفت
مهنام
۲۲:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دخترم شبانه روز درس خوند کتاب خرید تست زد معلم خصوصی گرفت اخرش هم قبول شد نه تقلب ونه سوالی بهش رسید
حمید
۱۵:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
شک نکنید که سوالهای آزمون درتعدادی از شهرها لورفته بود در شهررشت افرادی به سمپادراه پیداکردن که باعث تعجب همه شده متاسفانه تقلب تااین رده سنی هم رخنه کرده