سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب جبران ناپذیر ویروس کرونا به جامعه کارگری

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: ویروس کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه کارگری وارد کرد به طوری‌که برخی از واحد‌ها با شیوع این ویروس منحوس تعطیل یا فعالیت آن‌ها کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، منوچهر اسلامی، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا و آسیب‌های که به اقتصاد و کسب و کار‌ها وارده شده، گفت: ویروس کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری به بخش جامعه کارگری وارد کرد به طوری‌که برخی از واحد‌ها با شیوع این ویروس منحوس تعطیل یا فعالیت آن‌ها کاهش یافته است.

او از حمایت‌های دولت به بخش‌های آسیب دیده سخن گفت واظهار کرد: ۱۴ کسب و کاری که در این ایام به آن‌ها آسیب رسیده را شناسایی کرده و در راستای کمک به آن‌ها یکسری اقدامات انجام گرفته است.

اسلامی تصریح کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی در رابطه با کارگران و کارفرمایان فعالیت دارد لذا قسمتی از حمایت‌ها به این اقشار که جمع قابل توجهی از جمعیت استان در بر گرفته‌اند، برمی‌گردد.

او پرداخت مقرری بیمه بیکاری را یکی از حمایت‌های اداره کل کار از جامعه کارگری دانست و بیان داشت: از ۲۵ هزار واجد شرایط ثبت نام شده بیش از ۲۲ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند که سه ماه بیمه بیکاری به آن‌ها پرداخت می‌شود که تاکنون ۲ تا ۲.۵ ماه پرداخت شده و اگر فردی تاکنون این میزان مقرری را دریافت نکرده به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراجعه کند.

اسلامی یکی دیگر از اقدامات حمایتی را اعطای تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده از کرونا برشمرد و افزود: سهمیه استان کرمان هزارو ۱۴۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ۲ ساله به ۳۳ هزار واحد کارگری که دچار آسیب شده‌اند، می‌باشد و این طرح تا پایان مرداد ادامه دارد همچنین واحد‌های غیررسمی یا واحد‌های سرویسی (رانندگان) و افرادی که خود اشتغالی دارند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او گفت: میزان این تسهیلات به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و اگر بیمه شده نباشد ۶ میلیون تومان خواهد بود ضمن آنکه برنامه‌ای برای کارگران ساختمانی نیز داریم که بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به برخی از گلایه‌های مطرح شده درباره مشکلات پیش رو برای دریافت تسهیلات، بیان کرد: بانک‌ها موظف هستند که نوع وثیقه خود را براساس دستورالعمل دریافت کنند و سلیقه‌ای رفتار نکنند.

اسلامی گفت: چک برگشتی در بازه زمانی فروردین تا خردادماه امسال مانع دریافت تسهیلات کرونایی نیست و بانک‌ها حق تسویه وام‌هایی با این نوع تسهیلات را ندارند.

سامانه تسهیلات دریافت کرونایی همچنان باز است و اگر کسی ثبت نام نکرده می‌تواند به این سامانه مراجعه و ثبت نام کند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.