سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کردستان

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کردستان با حضور ۵۰ شرکت کننده آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۱۹ رشته و با حضور ۵۰ شرکت کننده از سراسر استان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: این دوره از مسابقات در ۶ حوزه اجرا و با حضور ۳۹ کارشناس داوری می‌شود که علاوه بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی این دوره از مسابقات در جهت جلوگیری از تجمع شرکت کنندگان و کارشناسان در پنج حوزه اجرا و با رعایت کامل آئین نامه فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

احمدی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی نخبگان مهارتی، ارتقای توان مهارتی نیروی کار مطابق با سطح جهانی، شناسایی نقاط قوت وضعیت آموزش‌های مهارتی، آشنایی مربیان با سطح استاندارد آموزش‌های مهارت جهانی و تکنولوژی‌های نوین و بسترسازی برای اجرای آموزش‌های پروژه محور اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان افزود: جوشکاری، کابینت سازی، لوله کشی و گرمایشی، تاسیسات الکتریکی، مکاترونیک، تراش CNC، طراحی وب، فناوری اتومبیل، فناوری طراحی گرافیک، گل آرایی، آجر چینی، صافکاری، قنادی و آشپزی از جمله رشته‌های مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان کردستان است.

احمدی یادآور شد: نفرات برگزیده این دوره از مسابقات جواز حضور در مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت را دریافت و پس از برگزاری اردو‌های آماده سازی و تخصصی در مرحله کشوری این مسابقات حضور خواهند یافت.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه‌ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.