سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا افرادی که سهام عدالت خود را فروختند پولی دریافت نکردند؟

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه از افرادی که هنوز پولی به حساب آنها واریز نشده درخواست کرد تا مراجعه حضوری به بورس نداشته باشند.

 

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اعظم فرجی سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه مشمول سهام عدالت هستند، گفت: از این تعداد حدود ۷۶۰ هزار نفر یعنی معادل ۵۳ درصد مشمولین روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده اند.

فرجی اظهار کرد: از حدود دو ماه قبل آزادسازی سهام عدالت مطرح و امکان فروش ۳۰ درصد آن برای سهامداران فراهم شد،اما با وجود آنکه برخی از سهامداران نسبت به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود اقدام کرده اند،برای برخی از آنها هنوز رقمی واریز نشده و یا میزان واریزی برای افراد مختلف متغیر است.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه این مشکلات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشند،تصریح کرد: یکی از مواردی که مردم به آن توجه نمی‌کنند این است که شماره تلفن همراهی که در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند باید به نام خود سهامدار باشد.

او تاکید کرد: درباره اینکه چرا برای برخی افراد رقمی واریز نشده و یا ارقام واریزی متفاوت است نیز باید به این نکته اشاره کرد که فروش ۳۰ درصد سهام عدالت افراد، توسط کارگزاری‌ها به صورت بلوکی انجام می‌شود و به این معنا است که سهام افراد تک به تک فروش نمی‎رود، بلکه معمولا به صورت تجمیعی صورت گرفته و از همین رو زمان فروش سهام بر قیمت آن، رقم واریزی و تاخیر در واریز مبلغ اثرگذار است.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه نکته دیگری که در واریز وجه فروش سهام عدالت باید به آن توجه شود را صحت شماره شبا بانکی دانست که برای برخی از سهامداران در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

فرجی از سهامداران خواست در صورت وجود هریک از این مشکلات، مراجعه حضوری به بورس نداشته باشند و یادآور شد: افراد می‌توانند با تماس با مرکز اطلاع رسانی به شماره ۱۵۶۹ که به این منظور در نظر گرفته شده و با وارد کردن کد ملی، متوجه شوند که کارگزاری ناظر آن‌ها چه کارگزاری است.

او اضافه کرد: در مرحله بعد سهامداران می‌توانند با تماس با کارگزاری‌های ناظر از وضعیت فروش سهام عدالت خود مطلع شوند.

فرجی با بیان اینکه امکان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت همچنان فراهم است،خاطرنشان کرد: اکثر کارگزاری‌ها لینک مشخصی برای این منظور در نظر گرفته‌اند که با مراجعه به سایت آنها قابل دسترس است و یا از طریق برخی اپلیکیشین‌ها نیز این امکان فراهم شده و نیازی به مراجعه حضوری به بورس نیست.
انتهای پیام/ ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ابوذر طالبی
۱۰:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام چرا سهام مو فروختم پولی دریافت نکردم این چه مملکتیه
محمددلشاد چهارده
۱۲:۲۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
باسلام من وخانمم ۶۰درصدازسهام خودرا فروختیم اما پولی دریافت نکردیم ای کاش نمی فروختیم
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام من مهرماه سهام خود را فروخته ام ولی هیچ پولی دریافت نکرده ام آخه این چه جوریه الانم معلوم نیست برای ما سودی بریزن یان
امین
۲۰:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
من 11 تیر سهاممو فروختم از طریق بانک سپه ..
_بعد 20 روز و تا امروز طی دو مرحله 250 هزار تومن واریز کردن !!!!!
_این درسته آخه؟ مشکل سهام من چیه پس؟ اگه شبام و شمارم ایراد داشت که همینم واریز نمیشد

محمدامین کیا