سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع گسترده کرونا در آمریکای لاتین/ مکزیک در یک شبانه‌روز ۹ هزار مبتلای جدید شناسایی کرد

شیوع کرونا در آمریکای لاتین افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که در مکزیک تنها در یک شبانه‌روز بیش از ۹ هزار مبتلای جدید شناسایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمار‌های رسمی اعلام شده از سوی مقامات بهداشت مکزیک نشان می‌دهد شمار مبتلایان جدید به کرونا که در یک شبانه‌روز در این کشور شناسایی شده‌اند رکورد جدیدی را ثبت کرده و به بیش از ۹ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که روز قبل از آن نیز تعداد مبتلایان جدید در این کشور رکورد زده بود. وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد روز شنبه ۹ هزار و ۵۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است که این از رکورد روز جمعه با عدد ۸ هزار و ۴۵۸ مورد نیز بیشتر است. به طور کلی در این کشور تاکنون ۴۳۴ هزار و ۱۹۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش این وزارتخانه، تعداد قربانیان کرونا در روز شنبه ۷۸۴ نفر بوده است که به این ترتیب تعداد کل قربانیان به ۴۷ هزار و ۴۷۲ نفر رسیده است. با این ارقام، در جدول رده بندی کشور‌ها از نظر ابتلا و قربانی کرونا، مکزیک از انگلیس از نظر مرگ و میر پیش افتاده و پس از آمریکا و برزیل در رده سوم قرار گرفته است.

از سوی دیگر آمار‌های رسمی اعلام شده نشان می‌دهد ویروس کرونا به سرعت در آمریکای لاتین در حال شیوع است. بنا به گزارش رویترز، شب گذشته شمار قربانیان در این منطقه از جهان پس از آنکه پرو اعلام کرد ۱۹۱ نفر دیگر در این کشور جان باختند از ۲۰۰ هزار نفر گذشت.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۱۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۱۹۱ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۸۸ هزار و ۷۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۱ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.