سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه کرونا در ۲ بیمارستان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) در ۲ بیمارستان امین و خورشید کلانشهر اصفهان با توجه به افزایش بیماران بدحال مبتلا به کرونا افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدون اشاره به تعداد تخت‌های اضافه شده، افزود: در روز‌های اخیر تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا و بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌ها با شیب تندی افزایش یافت بهمین دلیل نیاز بود تا در برخی بیمارستان‌ها تعداد این تخت‌ها افزایش یابد.

او با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۸۲۵ نفر بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند، اظهارداشت: از بین آن‌ها حدود ۱۵۶ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

نجیمی با تاکید براینکه شیب تند افزایش تعداد بیماران جدید بستری شده و بیماران بدحال مبتلا به کرونا در چند روز اخیر منجر به قرار گرفتن اصفهان در زمره استان‌های قرمز شد، اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها روز هفتم مرداد به بیش از ۹۰۰ نفر افزایش یافت، اما پس از آن با توجه به تعداد موارد ترخیصی، مجدد به حدود ۸۰۰ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد موارد جدید بستری بیماران مبتلا به کرونا در روز‌های اخیر را بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر اعلام و تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها ناگهان از حدود ۵۰۰ به ۸۰۰ نفر در تیر و مرداد رسید و اگر با همین شیب تند پیش می‌رفتیم ممکن بود تعداد افراد بستری به بیش از یکهزار نفر برسد، اما گسترش استفاده از ماسک بین مردم در یک ماه گذشته باعث شد تا این نرخ، شیب بسیار تُندی پیدا نکند.

نجیمی، میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا در اصفهان را پایین و بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در روز خواند و خاطرنشان کرد: مرگ و میر در همه رده‌های سنی به چشم می‌خورد.

او گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است بیمارستان الزهرا (س) از شهریور امسال بعنوان بیمارستان مرجع کرونا باشد و همه ظرفیت آن برای درمان بیماران مبتلا به این ویروس در نظر گرفته شود.

الزهرا (س) بزرگترین بیمارستان اصفهان با حدود یکهزار تخت است.

در زمان حاضر در استان اصفهان شهرستان‌های اصفهان، کاشان، چادگان، خوانسار، سمیرم، شهرضا، فلاورجان و فریدونشهر در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.