سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوزه هنری در تلاش است تا محفل هنرمندان اصفهان را حفظ کند

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان گفت: به هیچ وجه قصد تغییر کاربری خانه هنرمندان را نداریم و این ملک مأوایی است که در راستای آن کار فرهنگی انجام می‌شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بر اساس آمار بیش از ۱۰۰ تشکل و انجمن فرهنگی در طول سال از خدمات خانه هنرمندان بهره مند می‌شوند، اما چند روزی است فضای مجازی پر شده از ابراز نگرانی هنرمندان اصفهان نسبت به واگذاری خانه هنرمندان به بنیاد شهید و ایثارگران استان، این ساختمان دوطبقه که پیشینه عمده آن به دوره پهلوی باز می‌گردد از چند دهه گذشته تحت نظر حوزه اصفهان به منزلگاهی برای هنرمندان تبدیل شده است حال اهالی هنر نگران تغییر مالکیت یا تغییر کاربری این خانه هستند.

احمدی فر رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: اصل خبر صحت دارد، اما نوع تحلیل و مخابره خبر صحیح نبوده است حوزه هنری خانه هنرمندان را به بنیاد شهید واگذار نکرده است بلکه این بنیاد با رای محاکم قضایی به عنوان مالک این عمارت شناخته شده است.

او ادامه داد: مالکیت ملک خانه هنرمندان متعلق به بنیاد شهید است و امیدواریم همانند ۳۰ سال گذشته از این پس نیز این ملک بازهم خانه‌هنرمندان باقی بماند.

رییس حوزه هنری استان اصفهان بیان کرد: با توجه به این مهم که قریب ۳۰ سال است که خانه هنرمندان به عنوان محور و مرکز حضور هنرمندان اصفهان بوده است پیش‌بینی می‌کنم این توافق میان حوزه هنری و بنیاد شهید و ایثارگران استان حاصل شود و این مشکل حل خواهد شد.

خانه هنرمندان اصفهان تغییر کاربری نخواهد داشت


وکیلی مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان نیز گفت: وظیفه ما دفاع از حقوق ایثارگران است، اما نسبت به هنرمندان نیز احساس مسئولیت می‌کنیم رسالت اصلی بنیاد شهید در حوزه فرهنگی است و از ظرفیت همه هنرمندان در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

او تصریح کرد: به هیچ وجه قصد تغییر کاربری خانه هنرمندان را نداریم و این ملک یک مکان و ماوایی است که در راستای آن کار فرهنگی انجام می‌شود.



انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.