سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون؛

شهادت ۱۳ مدافع سلامت در مشهد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تاکنون در مشهد ۱۳ نفر از کادر درمان به شهادت رسیده اند که شامل پزشک، پرستار و کمک بهیار بوده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیرجندی‌نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تاکنون در مشهد ۱۳ نفر از کادر درمان به شهادت رسیده‌اند که شامل پزشک، پرستار و کمک بهیار هستند و در کل ۲۰۰ مبتلا داشته ایم که الان این آمار در حال حاضر و در موج دوم بیشتر شده است.

او افزود: معتقد نیستیم که سه برابر شدن آمار ابتلا به کرونا در این شهر به بازگشایی حرم مطهر رضوی مربوط باشد چرا که این افزایش ابتلا در کل کشور اتفاق افتاد، اما همانطور که قبلاً برای بسته شدن موقت حرم پیگیری کردیم حالا نیز موافق اعلام محدودیت در این مورد و برگزاری مراسم‌های مذهبی پیش رو هستیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: دیدگاه کلی ما این است که برای حفظ جان باید از اعمال مستحبی به صورت موقت چشم‌پوشی کرد چرا که اولویت سلامت فردی و اجتماعی است.

بیرجندی‌نژاد بیان کرد: در بحث تعرفه گذاری‌های خدمات پزشکی یک سری مراحل طی شده و یک سری طی نشده بنابراین مطالبات کادر پزشکی و پرستاری دچار تعویق شده است که بخشی از آن معلول شرایط مالی دولت است و بخشی دیگر مربوط به مطالبات از سازمان‌های بیمه‌ای است.

او با بیان اینکه عمده کار مقابله با کرونا بر بحث پیشگیری است، تصریح کرد: تاکنون هیچ درمان دارویی مشخصی برای این بیماری کشف نشده است.
بیشتربخوانید:


رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: در خصوص جمع آوری پسماند‌های پزشکی درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم چرا که شهرداری ۱۰۰ درصد تعرفه دفن این زباله‌ها را افزایش داده است.

بیرجندی نژاد اظهار کرد: افزایش هزینه ها رشدی ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی داشته است که اگر این افزایش هزینه‌ها از طریق تعرفه خدمات جبران نشود ادامه فعالیت بسیاری از مراکز درمانی دچار مشکل می‌شود.

او افزود: گزارش تخلفات بسیار محدود است و ما از ۶۰ درصد شکایتی که به سازمان می‌شود در سال گذشته، ۴۰ درصد منجر به صدور کیفرخواست شد و ۳۰۰ مطب را نیز تعطیل کردیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: با غربالگری خوبی که انجام شده مراجعات به بخش بستری در بیمارستان‌هایی که مرکز اصلی کرونا هستند کمتر شده چرا که قسمت عمده‌ای از افرادی که با علائم تنفسی مراجعه می‌کنند با درمان‌های دارویی و قرنطینه خانگی بهبود پیدا می‌کنند.

بیرجندی‌نژاد بیان کرد: از مجموع ۱۶۲ هزار بیمار دارای علائم تنفسی که در فروردین امسال به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند فقط ۶۹ نفر به مراکز اصلی کرونا در سطح سه ارجاع داده شده‌اند.

انتهای پیام//م. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.