سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از ۳ هزار گروه جهادی در استان فارس

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در بخش های محله محور و جغرافیا محور مشغول به خدمات رسانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی سرور زاده مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس بیان کرد: گروه‌های جهادی بر اساس گروه‌های محله محور و جغرافیا محور فعالیت‌های مختلفی در زمینه محرومیت زدایی و کمک به عموم مردم را انجام می‌دهند.

او، با تاکید بر اینکه گروه‌های محله محور تنها در حوزه محله اسکان خود فعالیت می‌کنند،تصریح کرد: علاوه بر گروه‌های محله محور دیگر گروه‌های جهادی جغرافیا محور در تمامی مناطق و بخش‌های استان مشغول فعالیت هستند.

سرور زاده، ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا اولویت فعالیت گروه‌ها در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی مومنانه در موضوع ضرر و زیان کسب و کار، مشکلات معیشتی، نگهداری از افراد بیمار یا دارای آسیب‌های جسمی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اشاره به شاخص فعالیت‌های دوران کرونا، ادامه داد: بیشترین مشکلات در این دوران مشکلات معیشتی کسب و کار افراد بوده و خانواده هایی که به دلیل بیماری توانایی فعالیت ندارند ،گروه‌های جهادی در این زمینه یاری رسان آن ها بوده‌ است.

او، با بیان اینکه بخشی از گروه‌های جهادی نیز در زمینه تهیه مواد مورد نیاز بیمارستان ها و یا کمک به تجهیز مراکز درمانی فعالیت می‌کنند، افزود: شاخصه فعالیت گروه‌های جهادی محرومیت زدایی، اشتغال زایی، تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه، زیبا سازی و تجهیز مدارس و مساجد بوده است.

سرور زاده، اضافه کرد:گروه‌های جهادی با اطفای حریق منابع طبیعی نیز یاری رسان بوده‌اند و در حوادث آتش سوزی کوه‌های رستم، نور آباد و کازرون  نیروهای جهادی به کمک سایر نیروها در زمینه اطفای حریق فعالیت بسیاری داشته اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با بیان اینکه  یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه و یک هزار و  ۳۰۰ گروه محله محور نیز در استان فارس مشغول  به فعالیت هستند، اظهار کرد: فعالیت‌های مختلفی در شیراز و شهر ستان ها از سوی این گروه‌ها انجام شده که از آن جمله می‌توان به تجهیز مدارس و مساجد، آب رسانی و کانال کشی و ساخت قنات و زمین‌های ورزشی در شهرستان های فسا، جهرم، داراب، بوانات و کوهچنار اشاره کرد.

سرور زاده گفت: فعالیت‌های مختلفی از سوی گروه‌های جهادی در محله‌های سلطان آباد، سنگ سیاه، بیات، منطقه گویم، قصر قمشه و اکبر آباد انجام شده است.

او، در خصوص چگونگی دریافت کمک‌های مردمی بیان کرد: مردم و شهروندان می‌توانند کمک‌های مومنانه خود را به تمام پایگاه‌های مقاومت در استان، مراکز بسیج سازندگی و سپاه فجر اهدا کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.