او با اشاره به اینکه شرکت توانیر به نمایندگی از همه شرکتهای توزیع نیروی برق کشور نسبت به انتخاب شرکت بیمه گر اقدام میکند، افزود: برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمهگر، پس از ابلاغ قانون بودجه انجام میشود و ترتیبات مناقصه نیز با توجه به حساسیت موضوع که حقوق مردم را شامل میشود، پس از تهیه اسناد و جزئیات مناقصه، انجام میشود. این روند در صورتی که نیاز به تمدید نباشد، ۴۵ روز به طول میانجامد.
بیشتر بخوانید
به گفته این مقام مسئول با توجه به شرایط مورد اشاره و زمانی که انتخاب شرکت بیمه گر نیاز دارد که گاه تا نیمه سال نیز به طول میانجامد، صنعت برق به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان، نسبت به راه اندازی سامانه بیمه مشترکان به آدرس http://bime.tavanir.org.ir اقدام کرده است. از طریق این سامانه هموطنان میتوانند نسبت به ثبت درخواستها و خسارتهای مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه گر، اقدام میشود.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۹۸ درصد از خسارات در حوزه برق مربوط به نوسانات و خسارات ناشی از تجهیزات برقی و بقیه موارد مربوط به نقص عضو و انفجار است، تاکید کرد: نکات ایمنی از سوی مشترکان باید جدی گرفته شود و در صورت فرسودگی شبکه برق، با کمک افراد متخصص نسبت به رفع فرسودگی اقدام و از بروز خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری کنند.
رجبی مشهدی همچنین با تاکید بر این که نگهداری شبکههای داخلی منازل و ساختمانها به عهده مشترکان است و آنها مالک کنتور و شبکههای داخلی ساختمان هستند، به همه مشترکان برق توصیه کرد: نسبت به رسیدگی و بررسی شبکههای داخلی ساختمان توسط متخصصان و کارشناسان خبره اقدام و همچنین از دستگاههای محافظ برای وسایل برقی استفاده کنند.
او در عین حال برخی اتفاقات شبکه را نیز ناشی از استفادههای غیرمجاز از برق عنوان کرد و گفت: استفادههای غیرمجاز از برق (برق دزدی) باعث ایجاد نوسان در شبکههای برق میشود و همین امر ممکن است به وسایل مشترکان آسیب وارد کند که در این زمینه از همه مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، از طریق شماره تلفن ۱۲۱ اداره برق منطقه خود را در جریان قرار دهند.
انتهای پیام/