سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

حل مسئله حقوق کارگران هفت تپه دغدغه مجلس است

موسوی گفت: حل مسئله حقوق کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و پرداخت معوقات آن‌ها دغدغه و کار ویژه ما در مجلس است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسئله حقوق کارگران و پرداخت معوقات این کارگران عزیز دغدغه و کارویژه ما در مجلس است و چرا باید کارگران نیشکر که یکی از اقشار عزیز و زحمتکش کشور هستند، این‌گونه ۴۹ روز در این گرما برای حق خود تجمع کنند؟

او با بیان اینکه مجلس مسئله واگذاری نیشکر هفت تپه و حقوق معوقه کارگران آن را در کمیسون اصل ۹۰ بررسی می‌کند افزود: هیچ‌کس حق ندارد کارگرانی را که به حق تجمع پیدا کردند، مورد مواخذه قرار دهد و اگر قرار است کسی برای یک اعتراض به حقی دستگیر و یا مواخذه شود، منِ نماینده هستم.

موسوی بیان داشت: برای حل ریشه‌ای مسائل کارگری در کشور باید چاره‌اندیشی کنیم؛ ابتدا باید با کسانی که به اسم خصوصی‌سازی شرکت‌ها را تاراج کردند برخورد شود. این افراد شرکت‌هایی هفت‌تپه که روزگاری یکی از صنایع پردرآمد بود را چوب حراج زدند. مسئله خصوصی‌سازی نیشکر هفت تپه را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با واردکنندگان شکر به کشور برخورد شود. خوزستانی قطب شکر است و نباید شکر وارد شود تصریح کرد: هفته پیش رو نمایندگان کارگران معترض را به کمیسیون اصل ۹۰ دعوت می‌کنیم تا کارگران در کمیسیون حرف‌های خود را بیان کنند.


بیشتر بخوانید

او افزود: مسئولان وزارت تعاون همراهی نکردند و این شورا را به تعطیلی کشاندند و همراهی خوبی با شورای کارگری نکردند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
اگه رسیده به مجلس پس دیگه هیچوقت حل نمیشه