سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاپیتان تیم ملی کونگ فو:

مسئولان، هوای ورزشکاران غیر المپیکی را داشته باشند

سلیمی گفت: امیدوارم مسئولان در کنار المپین ها، هوای ما ورزشکاران غیر المپیکی را هم داشته باشند.

کیا سلیمی قهرمان جهان و کاپیتان تیم ملی کونگ فو توآ در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روزهایش عنوان کرد: این روز‌ها مانند گذشته تمریناتم را پیگیری می‌کنم و البته به احتمال زیاد مسابقه‌ای تا پایان سال برگزار نخواهد شد. امیدوارم در سال ۱۴۰۰ با تمریناتی که در پیش دارم، در رقابت‌های  قهرمانی کشور شرکت کنم و دوباره در خدمت تیم ملی باشم.

قهرمان کونگ فو درباره شرایط این رشته ورزشی در کشور اظهار کرد: حدود بیست و  سه سال از عمرم را در کونگ فو صرف کرده ام و ۱۲ مدال قهرمانی کشور، ۶ مدال طلای بین المللی، ۴ مدال طلای جهانی و یک مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در کارنامه دارم و ۵ سال است که فیکس تیم ملی هستم. با این حال ورزش در کشور ما شغل محسوب نمی‌شود و نمی‌توان از این راه امرار معاش کرد. در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰ نفر شاگرد دارم و در کنار کونگ فو شغل دیگری را هم دنبال می‌کنم. ورزش برای من نه تفریح بوده است و نه شغلی محسوب می‌شود. همیشه سعی کرده ام به ورزش  به عنوان عشق نگاه کنم.

او ادامه داد: متاسفانه مسئولان ورزشی کشور بیشتر تمرکز و حمایت خود را روی بازیکنان المپیکی گذاشته اند و از طرفی رشته ورزشی ما در المپیک حضور ندارد و مزایای المپین‌ها شامل حال ما نمی‌شود. من در روز مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کونگ فو از مسئولان درخواست کردم هوای ورزشکاران غیر المپیکی را بیشتر داشته باشند و مایه دلگرمی آن‌ها باشند. المپیکی نبودن کونگ فو تقصیر ورزشکار نیست و باید ساز و کار حمایتی انجام شود.

سلیمی گفت: فدراسیون ما با ریاست رضا حیدری واقعا خوب اداره می‌شود و شخص حیدری پیگیر قهرمانان است. با این حال یک دست صدا ندارد و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در کنار فدراسیون باید هوای ما را داشته باشند.


بيشتر بخوانيد


انتهای پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.