سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه دانش فنی تولید واکسن با زیست‌بوم فناوری در کشور

حوزه تولید و استفاده از واکسن چند سالی است که رونق قدیمی خود را از دست داده، اما با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور این حوزه فناورانه روز‌های بهتری پیش رو دارد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۱۷۹۶ تاکنون، واکسن‌ها راه طولانی را طی کرده‌اند. واکسن‌ها نمونه‌های جعلی باهوشی هستند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که بدن تصور کند آلوده شده است، بنابراین واکنش ایمن‌سازی را در بدن بیمار شبیه‌سازی می‌کنند.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت واکسن‌ها یکی از موثر‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها هستند. استفاده از این روش درمانی در انسان و حیوان مشترک است. در دنیا انواع مختلفی از واکسن کشف شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

ایران گذشته خوبی در حوزه تولید و استفاده از واکسن دارد؛ اما این حوزه علمی چند سالی است که رونق قدیمی خود را از دست داده است. البته با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور این حوزه فناورانه روز‌های بهتری پیش رو دارد.

هرچند که هنوز ایران نتوانسته جایگاه خود را در صنعت جهانی واکسن پیدا کند؛ اما با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر رتبه نخست منطقه را کسب کرده‌ایم.

در این داده‌نما، تصویری کلی از وضعیت موجود واکسن در کشور ارائه شده است:

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.