سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سطح آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی

نظامیان رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح آمادگی در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی از زمان جنگ ۲۰۰۶ تاکنون قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الرای چاپ کویت، ارتش اسرائیل نیرو‌های خود را در بخش‌های فرماندهی منطقه شمالی به شکلی گسترده‌تر از زمان جنگ دوم لبنان در ژوئیه ۲۰۰۶ تقویت کرده است.

پایگاه خبری والا به نقل از منابع نظامی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های خود را در حالت آماده‌باش نگهداشته و نیرو‌های مرزی با توپخانه‌های پیشرفته و یگان‌های اطلاعاتی و نیرو‌های ویژه تقویت کرده است. این مسئله به دستور مستقیم بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم انجام می‌شود تا از حمله دیگری جلوگیری شود که شاید نیرو‌های حزب الله علیه اهداف اسرائیل به آن حمله دست بزنند. همه این اقدامات در حالی است که در اسرائیل نگرانی‌هایی درباره افزایش تنش وجود دارد.

در این گزارش آمده است بالا بردن سطح آمادگی و افزایش تعداد نیرو‌های رژیم صهیونیستی در چارچوب آمادگی برای اجرای حملات فشرده به اهداف متعلق به حزب الله نبوده بلکه در راستای احتمال وقوع نبردی در برابر حزب الله قرار دارد که شاید برای مدتی طولانی ادامه یابد.

گانتس در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت که روند آمادگی ادامه دارد و ارتش این رژیم می‌تواند «دشمنانش» را و هرکس که میزبان آنهاست، اذیت کند و اگر حزب الله تلاش کند ما را اذیت کند ما نیز آن را آزار داده  و به حکومت لبنان خسارت وارد خواهیم کرد به همین توصیه می‌کنم با ما وارد بازی نشوند.

از سوی دیگروزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره وقوع جنگ داخلی در اسرائیل به سبب ادامه استفاده از خشونت علیه معترضان به دولت نتانیاهو در تل آویو و قدس، هشدار داد و این اقدامات را «ناراحت کننده و خطرناک» دانست. گانتس، از راستگرایان و چپگرایان خواست به گفتمان نفرت پراکنی و تحریک پایان دهند و اشاره کرد ادامه این گفتمان و خشونت‌هایی که علیه تظاهرات کنندگان صورت می‌گیرد، خطر اوضاع را بیشتر می‌کند.

به نوشته الرای وزیر جنگ اسرائیل درباره طرح الحاق گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله ادامه بررسی تحولات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی است و در سایه اوضاع کنونی اسرائیل مسئله الحاق اهمیت کمتری دارد.

پیش بینی راستگرایان بیشتر این است که نتانیاهو به صورت جدی به سرنگون کردن دولت وحدت کنونی و انحلال کامل آن فکر و بعد از آن برای تشکیل دولتی راستگرا با ۶۱ عضو تلاش می‌کند.

روزنامه معاریو نوشته است: ارزیابی‌ها اشاره می‌کند نتانیاهو به این گزینه پناه خواهد برد که دولت جدیدش از احزاب افراطی حریدیم و احزاب فراکسیون راستگرا به رهبری نفتالی بنت و برخی اعضای کنست طرفدار وی تشکیل شود؛ کسانی که با سیاست‌های گانتس مخالفت کردند.

برخی منابع در لیکود اعلام کردند طی هفته‌های اخیر تلاش‌هایی برای جذب اعضا کنست از حزب سفید –آبی به رهبری گانتس انجام شد تا این افراد به دولت جدیدی ملحق شوند که نتانیاهو هدایت آن را در دست دارد.

منابع احتمال دادند بعد از بحران‌های اخیری که در محافل تشکل راستگرا به سبب سیاست‌های رهبر لیکود به وجود آمد، بنت موضع خود را در برابر نتانیاهو نرم کند و برخی منابع لیکود هم بعید نمی‌دانند که نتانیاهو با بازآرایی صفوف تشکل راستگرا و بعد از فروپاشی قدرت سفید –آبی به سمت انتخاباتی جدید برود.

در سایه ادامه بحران مربوط به تصویب بودجه عمومی، این احتمال تقویت می‌شود. گانتس درباره بودجه عمومی گفته است به شروط خود برای تصویب آن به مدت دو سال پایبند است در صورتی که نتانیاهو اصرار دارد بودجه فقط یکسال تصویب شود. رهبر حزب سفید –آبی نگران است که این مسئله به معنای اجرا نشدن توافقی باشد که تصریح می‌کند در دو سال آخر دولت، رهبر این حزب قدرت را در دست می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.