سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید/ داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد

نوری شادکام گفت: هنوز هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد و مردم به دنبال دارو‌های گران قیمت نباشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : در حال حاضر حدود ۱۵ روش درمانی در ایران و جهان برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وجود دارد که در حال انجام است. 

او افزود: به صراحت می‌گویم که هنوز هیچ داروی قطعی برای بیماری کرونا وجود ندارد و مهمترین اقداماتی که می‌تواند تا حدودی نجات بخش بیماران شود درمان‌های اساسی است که در همه بیمارستان‌های استان انجام می‌گیرد.

نوری شادکام گفت: در جهان دارو‌هایی مختلفی برای بیماران پیشنهاد شده است. در ایران نیز برخی دارو‌ها در ابتدا تجویز می‌شدند که به بازار سیاه سوق یافتند.

او ادامه داد: دارو‌های کنونی در فاز حاد می‌تواند اثربخش باشد، اما برای بیماران بدحال و بستری در آی سی یو چندان موثر نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی درباره وضعیت کنونی استان، گفت: برخی شهر‌ها مثل یزد، تفت، مهریز و میبد در وضعیت قرمز قرار دارند و بقیه شهر‌ها زرد و نارنجی هستند.

او تأکید کرد: مهمترین مساله‌ای که همیشه توصیه می‌شود پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است. مردم نیز به دنبال دارو‌های گران قیمت نباشند.

نوری شادکام گفت: در حال حاضر ۲۸۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۷۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.