سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تبریک مسئولان به مناسبت عید قربان

مدیر آموزش و پرورش رامهرمز در پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم رستمی مدیر آموزش و پرورش رامهرمز با صدور پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند کریم را شاکریم که بار دیگر فرصت بهره مندی از الطاف الهی در ماه مبارک ذی الحجه، نصیب مسلمانان گردید و ١٠ ذی الحجه روز عید قربان، روز دلدادگی و عشق به معبود و اطاعت محض بی قید و شرط از خداوند است. روزی که ابراهیم خلیل سلام الله علیه به اطاعت از امر خداوند حاضر به تقدیم جان فرزند دلبند خود شد تا راه و رسم بندگی را به جا آورد.

بی گمان فلسفه قربان سر بریدن نیست دل بریدن است، دل بریدن از هر چیزی که به آن تعلق داری، دل بریدن از هر چه تو را از او میگیرد، در قربان عید جان باختن و قربانی کردن جان خویش در پای خدا است و عید قربان عید سرسپردگی و بندگی به درگاه احدیت است  عید قربان سر بریدن نفس است، و پا بریدن از شیطان.

قربانی می کنم در خودم تمام منیت‌ها را، تمام آنچه که باعث دوری من از خدایم می شود و قربانی می کنم حسادت را، که مبادا به آنچه دیگری از من برتری دارد حسد بورزم.

اینجانب عید سعید قربان، عید اطاعت و بندگی، را خدمت مردم شریف رامهرمز، علی الخصوص همکاران فرهنگی و خانواده‌های گرانقدرشان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

رحیم رستمی مدیر آموزش و پرورش رامهرمز

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، بمناسبت عید سعید قربان پیام تبریک صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

عید سعیدقربان پاک‌ترین عید‌ها است، عید سرسپردگی و بندگی است. عید برآمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش است. قربان عید نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند و بر آمدن روزی نو و انسانی نو است. عید قربان از آن رو عید نامیده شده است که بندگان را از تعلقات رهانیده و مهیای عروج می‌سازد.

پیام اصلی عید سعید قربان تسلیم محض در برابر امر خدا و رد کردن تمامی تعلقات دنیوی در راستای کسب رضای خالق گیتی است.

اینجانب ضمن تبریک عید سعید قربان عید قربانی کردن هوای نفس را به عموم مردم نجیب و شریف شهرستان بندر ماهشهر، موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

ارش قنبری فرماندار شهرستان رامهرمز فرارسیدن اعیاد قربان، غدیر و آغاز دهه امامت و ولایت را در پیامی تبریک گفت.

 در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عید سعید قربان باشکوه‌ترین و زیباترین جلوه تعبد و اطاعت در برابر معبود و عالی‌ترین مرحله بندگی و عبودیت به درگاه حضرت باری تعالی است و جامعه اسلامی برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه افکنانه‌دشمنان، نیازمند اتحاد، همدلی و یکپارچگی است که ایام مبارکی همچون عید قربان می‌توانند مظهر این وحدت باشند.

عید غدیر، عید کمال دین، تجلی ولایت، رکن حیات معنوی انسان و خط مشی برای مسلمانان تا آخرین روز دنیاست که عصاره آن در جمله «مَنْ کُنْتُ مَوْلاه فهذا عَلیٌ مَوْلاه» تجلی می‌یابد.

اینجانب فرارسیدن موسم رستگاری حج و اعیاد بزرگ و خجسته قربان، غدیر و دهه امامت و ولایت را به تمامی مسلمانان جهان بخصوص مردم فهیم و ولایتمدار شهرستان رامهرمز تبریک و تهنیت عرض نموده امیدوارم که همگان از برکات معنوی این ایام بهره‌مند گردیم.

آرش قنبری فرماندار شهرستان رامهرمز

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.