به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد گودرزی دهریزی دبیر آفرینشهای ادبی (شعر و داستان) سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانشآموزان سراسر کشور با اشاره به اینکه در این دوره با یک جشنواره تماما مجازی مواجه هستیم، تجربهای که حتی برای ما هم تازگی دارد گفت: «امسال دیگر دانشآموزان شاعر و نویسنده را در کلاسهای آموزش حضوری نداریم، در واقع بخش اصلی و خیلی خیلی تاثیر گذار جشنواره را از دست میدهیم؛ اما در عوض بخش آنلاین را برای ارتباط صوتی و تصویری جایگزین کردهایم که اگر چه بار آموزشی بخش حضوری را ندارد، ولی میتواند برای دانشآموزان چیز جالب و شیرینی باشد.»
وی ادامه داد: «امسال اگر چه کلاسهای آموزش حضوری را نداریم، ولی سعی میکنیم چیزی از کیفیت جشنواره کم نشود، مثلاً چاپ آثار برگزیدگان قرار است انجام گیرد، اتفاقی که – به گفته خود دانش آموزان- ماندگارترین و ارزشمندترین هدیه جشنواره است.»
دهریزی با اشاره به اینکه از نظر کیفی ما هرسال تاثیر آموزشهای حضوری، گفت و گوهای رخ در رخ با استادان و نشستهای ادبی را در آثار سال بعد میبینیم اظهار کرد: «دانشآموزانی که برای دومین یا سومین بار موفق میشوند در جشنواره حضور یابند از رشد قابل قبولی برخوردارند.»
وی دستاورد حضور دانشآموزان شاعر و نویسند در جشنواره را بسیار مثبت خواند وافزود: «اکثر دوستان شاعر و نویسندهای که در محافل ادبی با آنها حشر و نشر دارم، اولین بار در مدرسه دیده شدهاند و در چنین جشنوارههایی مسیرشان را پیدا کردهاند چرا که من معتقدم حتی شکستها هم در چنین جشنوارههایی سازنده است.»
دهریزی در پایان با تاکید بر اثرگذاری جشنواره و مسابقات فرهنگی هنری در رشد و پیشرفت دانشآموزان تصریح کرد: «این خوب است این بچههای هنرمند بستری برای ابراز وجود دارند؛ اما رویای خود من این است که این دو سه هزار دانشآموز برگزیده، حاصل یک برنامه فراگیر باشند. مثلاً تمامی بچههای مدرسه زنگ آموزش شعر (شناخت شعر) و داستان، داشته باشند و از دل آن برنامه منسجم، سیستماتیک شاعران و نویسندگانی کشف و راهی جشنواره شوند.
بیشتر بخوانید: