سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر انصارالله یمن عید قربان را تبریک گفت

رهبر انصارالله یمن عید سعید قربان را به ملت این کشور، رزمندگان جبهه‌های نبرد و نیز امت اسلامی تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن با فرارسیدن عید سعید قربان، در بیانیه‌ای این عید را به ملت این کشور، رزمندگان جبهه‌های نبرد و نیز امت اسلامی تبریک گفت.

سید عبدالملک حوثی در این بیانیه با انتقاد از لغو شدن برنامه حج امسال از سوی عربستان سعودی گفت: «عید امسال در سایه اتفاقات مهمی که امت اسلامی با آن روبه روست آمده است که از جمله توفق حج و تبدیل آن به یک مناسبت نمادین است.»

وی افزود: «محدودیت مراسم حج به تعدادی بسیار کم از کشوری واحد مخافت صریح با متون قرآنی و نقض آشکار یکی از واجبات است. منع مسلمانان دیگر کشور‌های اسلامی از ادای مناسک حج امسال اقدامی غیرقانونی است.»

رهبر انصارالله یمن گفت: «این تصمیم جنایتی بزرگ و آشکا علیه یکی از بزرگترین ارکان اسلام، بیت الله الحرام، مشاعر مقدسه و امت اسلامی است. آنچه امسال روی داده اقدامی خطرناک به تمام معناست و هدف آن اسیب رساندن به فریضه بزرگ حج است.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی با اعلام اینکه در گذشته و معاصر بسیار اتفاق افتاده است که بیماری همه‌گیر شیوع داشته، اما هیچگاه به خاطر آن حج بیت الله الحرام از دیگر کشور‌ها تعطیل نشده است، گفت: «با وجود امکانات پزشکی امکان هماهنگی و همکاری میان کشور‌های اسلامی برای انجام اقدامات بهداشتی لازم و ادای فریضه حج با توکل برخدا وجود داشت. این تصمیم عربستان اهانت آن به دین اسلام و شعایر و مقدسات را نمایان می‌سازد.»

رهبر انصارالله گفت: «این تصمیم عربستان نشان می‌دهد که این کشور چگونه از دشمنان اسلام و متحدین آمریکایی و اسرائیلی خود تاثیر پذیرفته است. رژیم سعودی به آنچه هیئت هیئت رفاهی نامیده اجازه داده است تا ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را ویران کند؛ آیا از سرگیری فعالیت‌های این هیئت با وجود ویروس کرونا مشکلی نداشته است؟»

عبدالملک الحوثی با اعلام اینکه این جنایت علیه اسلام و شعایر آن شاه‌بیت دیگر جنایت‌های رژیم سعودی از جمله توطئه علیه مسجد الاقصی، مقدسات در فلسطین و ملت مظلوم این کشور است، افزود: «از جمله جنایت‌های بزرگ عربستان تجاوز ظالمانه و وحشیانه علیه مردم یمن تحت اشراف آمریکا با همکاری اسرائیل و تفرقه افکنی میان مسلمانان است.»

رهبر انصارالله یمن گفت: «ما در این روز بزرگ به درگاه خداوند از جنایت‌های رژیم سعودی و اقدامات باطل آن از جمله تعطیلی حج اعلام برائت می‌کنیم. ما جنایت عربستان در تعطیلی حج و دیگر جنایت‌های آن علیه مسلمان در کشور‌های اسلامی را محکوم و تقبیح می‌کنیم. از مسلمانان می‌خواهیم تا برای اعمال فشار علیه رژیم سعودی و ممانعت از اتخاذ تصمیمات غیرقانونی علیه بیت الله الحرام، شعایر حج و عمره تلاش کنند.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی با بیان اینکه  عید قربان باید ایستگاه تربیتی و ایمانی عالی باشد که ارتباط با انبیاء الهی را به عنوان یک اسوه و رهبر جامعه اسلامی تقویت کند، تاکید کرد: «باید از تکبیر که یکی از مفیدترین اذکار در این ایام مبارک است برای تحکیم عظمت و قدرت خداوند استفاده شود. تکبیر احساس قدرت الهی را تقویت و طاغوت و استکبار را که در مقابل خدای قادر متعال هیچ چیزی نیستند را تقویت می‌کند.»

رهبر انصارالله یمن در پایان تاکید کرد: «با توکل بر خدا و پایبندی به آموزه‌های او مستضعفان می‌توانند از یوغ استکبار رهایی یابند و با شر و فساد آن مقابله کنند. عید قربان مناسبتی سرشار از ارزش‌ها و اخلاق کریمانه است و بر همدوشی اجتماعی، تقویت روابط برادرانه و کمک به فقرا تاکید می‌کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.