سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیان میلیاردی شرکت‌های بزرگ نفتی شل و توتال

شرکت نفت انگلیس و هلند موسوم به شل از ضرر ۱۸ میلیارد دلاری خود خبر داد؛ ارزش دارایی‌های شرکت توتال فرانسه نیز به میزان ۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در پی کاهش شدید قیمت سوخت در جهان و ضرر میلیاردی شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، این بار شرکت نفت و گاز توتال فرانسه از کاهش ارزش دارایی‌های خود به میزان ۸ میلیارد دلار خبر داد.

این در حالی است که شرکت نفت انگلیس و هلند موسوم به شل (Shell) نیز اعلام کرد در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با سود مدت مشابه در سال پیش، ۱۸.۳ میلیارد دلار (۱۴.۱ میلیارد پوند) از دست داده است.

درپی شیوع ویروس کرونا در جهان با کاهش شدید تقاضای سوخت، قیمت نفت و گاز نیز با کاهش شدید مواجه شده است. پیش از این نیز شرکت‌های نفت و گاز BP وداچ شل از ضرر هنگفت خود در پی کاهش قیمت سوخت خبر دادند.

شرکت فرانسوی توتال همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و بروز بحران اقتصادی در سراسر جهان قیمت‌های نفتی را برای سال‌های آتی مورد بازنگری قرار داد.

شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های اخیر آسیب‌های جدی را به اقتصاد دنیا و مخصوصا کشور‌های اروپایی و آمریکا وارد کرده، بر اساس گزارشی که منابع خبری انگلیس آن را منتشر کردند، تاکید شده که روزانه به تعداد کارفرمایانی که برای پرداخت حقوق کارگران به مشکل می‌خورند افزوده می‌شود.

در آمریکا هم اوضاع بدتر از این است، عدم جدی گرفتن ویروس کرونا در ابتدای همه‌گیری از سوی دونالد ترامپ موجب شد تا همه ایالت‌های این کشور خیلی زود به این ویروس آلوده شوند. دولت فدرال که با فشار‌های حزب دموکرات مجبور ایجاد محدودیت‌های تردد و تعطیلی کارخانه‌ها شد، با تعداد انبوهی از بیکاران مواجه شده. این افراد در اعتراضات اخیر آمریکا هم حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
حقشونه