سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم عرفه، متفاوت از سال های قبل در کرمان+تصاویر

مراسم دعای معنوی و عرفانی عرفه بعد از ظهر امروز با حضور مردم خداجوی کرمان متفاوت از سال های قبل به علت ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، روز عرفه همان بزرگ روزی از اعیاد مسلمین جهان است، اگر چه به اسم عید نامیده نشده؛ عظمت آن ازین باب است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌های جود، احسان و بخشش را به زیبایی برای ایشان گسترانیده است.

به واقع، عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه (نهم ذی الحجه) در آنجا توقف می‌کنند و به دعا و نیایش می‌پردازند و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز می‌گردند.

از سوی دیگر، از امام صادق (ع) سؤال شد: عرفات را چرا عرفات نامیده‌اند؟

حضرت فرمود: «جبرئیل، حضرت ابراهیم را روز عرفه به این مکان آورد، چون ظهر فرا رسید، جبرئیل گفت ای ابراهیم! به گناه خود اعتراف کن و مناسکت را بیاموز! چون جبرئیل گفت اعتراف کن! این سرزمین عرفات نامیده شد».

اما عصر امروز نهم ذیحجه ۱۴۴۱ مقارن با نهم مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی محبان وعاشقان اباعبدالله الحسین به یاد صحرای عرفات با حضور خود در دامنه کوه‌های صاحب الزمان(عج) کرمان ، گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با قرائت دعای پرفیض عرفه، ازخداوند طلب بخشش ومغفرت کردند.

این مراسم به علت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در مکان‌های باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.