سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح پایش فضا‌های دستکند میمند

سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از آغاز طرح پایش فضا‌های دستکند روستای جهانی میمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا ریاحیان، سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از آغاز طرح پایش و آسیب شناسی ادواری فضا‌های دستکند (کیچه) روستای جهانی میمند در شهرستان شهربابک خبر داد.

او افزود: طرح پایش و آسیب شناسی ادواری فضا‌های دستکند (کیچه) روستای جهانی میمند به منظور ساماندهی، حفظ اصالت و یکپارچگی و همچنین مرمت این فضا‌ها آغاز شده است.

ریاحیان بیان کرد: در روستای جهانی میمند، قریب به ۴۱۰ کیچه به صورت دو طبقه وجود دارد که از ابتدای تشکیل پایگاه جهانی میمند ساماندهی این فضا‌های معماری به صورت ادواری انجام گرفته است و این طرح همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه رسیدن به شناخت کامل و جامع از وضعیت ظاهری، ایستایی معماری، اصالت، مالکیت و تعیین نوع کاربری فضا‌های معماری روستای میمند یک امر ضروری است، تصریح کرد: این طرح که به همت کارشناسان پایگاه جهانی در حال انجام است، شامل عکس برداری وضعیت موجود، تعیین موقعیت بر روی نقشه، تکمیل پلان و مقطع و بررسی نوع کاربری می‌شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند گفت: در حال حاضر ۹ واحد اقامتگاه بوم گردی در روستای جهانی میمند راه اندازی شده اند که به گردشگران این روستا خدمات گردشگری ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.