سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوای دعای عرفه در سومین حرم اهل بیت (ع) پیچید

نوای ملکوتی دعای پر فیض عرفه با حضور خیل مومنان در سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) و ۴۵ بقعه متبرکه استان فارس طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با عصر نهم ذی الحجه زائران و مجاوران دلتنگ صحرای عرفات سرزمین وحی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) پناه آورده و ثناگویان، دستان پرتمنای خود را به سوی آسمان بلند کردند و همخوانی دعای عرفه آن‌ها در این حرم مطهر طنین افکنده است.

مراسم معنوی دعای پر فیض عرفه حضرت سید الشهداء (ع) با نوای حاج مهدی سلحشور و حجت الاسلام سید محمد انجوی  آغاز شده است و تا نماز مغرب و عشا ادامه دارد.

همچنین دعای ملکوتی عرفه در ۴۵ بقعه متبرکه و حرم امامزادگان در استان فارس در حال برگزاری است.

عرفه یکی از روزهای سفارش شده خداست که در آن انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبودش بیشتر می‌کند، پیشوایان دینی و امامان معصوم (ع) با استفاده از موقعیت معنوی این روز، مردم را به راز و نیاز، تقویت و پیوند با سرچشمه کمالات الهی تشویق و ترغیب می‌کردند.

روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است، عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.

 زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.