سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حافظان سلامت ایستاده در برابر کرونا/ جهادگران هم پیمان با مدافعان سلامت

اگرچه ویروس کرونا تهدیدی برای سلامتی افراد است، اما ازخودگذشتگی گروه‌های جهادی برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم یادآور جلوه‌هایی از روز‌های سخت، اما افتخار آمیز دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برای نخستین‌بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین پس از اینکه مردم بدون علت مشخصی دچار سینه پهلو شدند و واکسن‌ها و درمان‌های موجود مؤثر نبودند، نوع جدیدی از کرونا ویروس شناسایی شد و با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز یک‌هزار نفر سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی از آن نام رسمی کووید ۱۹ انتخاب کرد.

۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت با انتشار بیانیه‌ای، شیوع کروناویروس جدید را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد که تهدیدی برای تمام جهان و نه فقط چین به‌شمار می‌رود.
 
روز‌هایی که کرونا به چند استان کشور ایران رسیده بود وضعیت در استان چهار محال و بختیاری همچنان سفید بود تا چهاردهم اسفندماه که پیرزنی حدود ۹۰ ساله با داشتن بیماری زمینه‌ای در بیمارستان بستری شد وبلافاصله فوت کرد. بر اساس نتایج آزمایشات وزارت بهداشت به استان، نمونه آزمایش این بیمار مثبت بوده و نخستین بیمار فوتی ناشی از ویروس کرونا در این استان است.
 

بیشتر بخوانید

اگرچه ویروس کرونا تهدیدی برای سلامتی افراد است، اما همکاری و ازخودگذشتگی گروه‌های جهادی در تشکیل کارگاه‌هایی کوچک و بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از ایثارگری و یاد آور جلوه‌هایی از روز‌های سخت، اما افتخار آمیز دوران دفاع مقدس است.
 

عده‌ای در خط مقدم این نبرد و در لباس پزشک و پرستار و کادر درمان تا پای جان خود در راه دفاع از سلامت هموطنان ایستاده‌اند و از همه هستی خود برای غلبه بر این دشمن گذشته‌اند و عده‌ای در پشت این جبهه همانند دوران دفاع مقدس در حال تلاش جهاد گرانه برای تولید وسایل بهداشتی یا کمک به مقابله با این ویروس هستند.

بانوان جهادگر در پشت جبهه سلامت

نقش زنان در جامعه از گذشته تاکنون بر هیچ کسی پوشیده نیست، زمانی این بانوان جهادگر در پشت جبهه‌های جنگ، عاشقانه کمر همت را می‌بستند و امروز نیز در پشت جبهه سلامت برای تهیه و تولید لباس و ماسک در تلاش و کوشش هستند و در این میان زنان و مادران و حتی دختران وارد میدان شده اند و دست از تلاش برنداشتند و به طور مداوم در کارگاه‌های کوچک مشغول به فعالیت هستند.

خانم سرمدی از اهالی شهرستان شهرکرد در کارگاه تولیدی پوشاک خود مشغول فعالیت استکه با شیوع ویروس کرونا و افزایش نیاز مردم به ماسک، خط تولید پوشاک را به تولید ماسک و گان تغییر داد.
 

سرمدی گفت: نیرو‌های این کارگاه در دو شیفت کاری مشغول فعالیت هستند و روزانه دو هزار ماسک یکبار مصرف و پارچه‌ای تولید می‌کنند.

یکی دیگر از بانوان بسیجی در کارگاه تولید ماسک شهرکرد گفت: از ساعت ۷:۳۰ صبح که اینجا مشغول فعالیت می‌شویم امکان دارد حتی تا هشت شب به کار ادامه دهیم؛ اینجا ما خستگی نداریم و تا هر زمان لازم باشد برای سلامتی مردم تلاش می‌کنیم.

دیگری گفت: مردم و همشهریان به توصیه‌ها گوش دهند و در خانه بمانند تا یکبار دیگر هم بر این ویروس پیروز شویم و جان خود و عزیزانمان را به خطر نیندازیم.

سرهنگ فولادی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری  اظهار داشت: با مشارکت خودجوش جوانان بسیجی استان، در حال حاضر ۱۵ کارگاه تولیدی در سراسر استان مشغول تولید ماسک‌های بهداشتی هستند.
 

او افزود: در این کارگاه‌ها ۱۰ گروه، متشکل از ۲۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند و ماسک‌های بهداشتی به صورت رایگان در اختیار حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه قرار داده می‌شود تا در بین مردم نیازمند توزیع شود.

به گفته فولادی، خیران هم آستین همت را بالا زدند و در تولید ماسک و تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند استان، گروه‌های جهادی را یاری نمایند.

او همچنین در رابطه با افزایش تولید و خدمات رسانی گفت: با توجه به اینکه وضعیت استان قرمز اعلام شده است اگر نیاز باشد تولیدات را افزایش و حتی تولیدات را متناسب با شرایط زمستانه تغییر خواهیم داد تا مردم دغدغه نداشته باشند.

فولادی گفت: علاوه بر توزیع ماسک‌های بهداشتی، ۳۰۰ هزار بسته معیشتی هم تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد و همچنین مرحله دوم و سوم کمک رسانی در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز طرح نهضت تعاون و احسان در چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، از راه‌اندازی و فعال شدن طرح نهضت تعاون و احسان در راستای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در گفت و گو با  اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح که همزمان با ماه مبارک رمضان امسال برگزار شد بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال بسته غذایی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شد.
 

او افزود: در طرح نهضت تعاون و احسان نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه، دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها و بنیاد برکت نیز بسته مواد پروتئنی شامل گوشت و مرغ برای اقشار ضعیف، کم‌درآمد و آسیب‌دیده تهیه و توزیع خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت:  مردم مومن و نیکوکار استان همواره در کار‌های انسان دوستانه و کمک به همنوعان پیشگام و پیشقدم بودند و با شیوع ویروس کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی مردم استان همشهریان نیازمند را در این تنگنای اقتصادی فراموش نکردند.

توزیع ۱۴۰ تن مواد پروتئینی میان اقشار آسیب دیده از کرونا در استان چهارمحال وبختیاری

محمود باقری معاون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان  اظهار داشت: : در این مرحله بیش از چهار میلیون بسته پروتئینی بین افراد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، مستضعفان و نیازمندان کشور توزیع می‌شود.

 او با تاکید بر اینکه در این مرحله در استان ۱۴۰ تن مرغ به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توزیع می‌شود افزود: بسته‌های پروتیئنی تهیه شده با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، گروه‌های جهادی و سپاه استان تهیه و توزیع می‌شود.

سنگ تمام بچه مسجدی‌های بروجن در مواسات/ رزمایشی که تاریخ انقضا ندارد

مهدی جعفری فرمانده پایگاه مسجد امام رضا (ع) بروجن با بیان اینکه بسیجی‌های مسجد امام رضا (ع) بروجن پا در رکاب فرمایشات رهبری هستند گفت: با آغاز رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه تاکنون در پنج مرحله سبد غذایی در بین نیازمندان شهر توزیع شده است.

او با بیان اینکه در توزیع کمک‌ها دو گروه هدف داشتیم نخست نیازمندان و دوم اقشار آسیب‌دیده از کروناکه از این خانواده‌ها از طریق پرداخت بن کالا و کارت هدیه حمایت شد، اضافه کرد: همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) ۵۰ بسته مواد غذایی شامل گوشت قرمز، برنج و مرغ در بین نیازمندان توزیع شد.
 

او با اشاره به اینکه همزمان با شب شهادت امام جواد (ع)، حدود ۴۰۰ بسته ارزاق مالی و غذایی بین آسیب دیدگان از بیماری کروناو نیازمندان شهر بروجن در قالب کمک‌های مومنانه توزیع شد، توضیح داد: حدود ۱۰۰ عدد این ارزاق شامل کارت هدیه‌های ۵۰۰ هزار تومانی بود.

جعفری با اشاره به اینکه هزینه کمک‌های توزیع شده از طرف خیران و نیکوکاران شهر جمع‌آوری شده است، گفت: این رزمایش با فرمان حضرت آقا شروع شده، تاریخ انقضا ندارد و تا زمانی که فرمانده میدان دستور عقب نشینی ندهند از میدان مواسات عقب نمی‌نشینیم و کار را ادامه خواهیم داد.
 
هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) گفت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی تنها محدود به کار‌های عمرانی نیست، بلکه گروه‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزش، اقتصاد، عمران و آبادانی، سازندگی و... نیز فعالیت می‌کنند.

در ۱۰ نقطه، چهارمحال و بختیاری دارای ضریب محرومیت بالایی است؛ در این مناطق با اعتبار ۲۰ میلیاردتومان یک‌هزار و ۳۲۰ طرح عمرانی و غیرعمرانی توسط گروه‌های جهادی اجرایی و عملیاتی شد.
 

همچنین نزدیک به چهارهزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان کوهرنگ خدمات پزشکی را توسط گروه‌های جهادی دریافت کردند.

آنچه مسلم است حضور جهادی و مردمی و داوطلبانه در کنار حضور مسئولان همبستگی قابل تحسینی را در رویارویی با دشمن در نبردی دیگر پیش روی ما قرار داده است.

به طور حتم اراده ملت ایران این بار نیز پیروز میدان خواهد بود و بهار بار دیگر از سرانگشتان وحدت و همدلی مردم ایران جوانه خواهد زد تا قبای سلامت و عافیت بار دیگر بر تن میهن پوشانده شود و بزودی همگی بهار عافیت و سلامتی میهن را جشن خواهیم گرفت.
 
انتهای پیام/ص 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.