سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذار اتریشی پروژه نورد استریم ۲ خواستار پیگرد سیاسی تهدیدات آمریکا شد

شرکت انرژی «اُ ام ‌وی» اتریش خواستار آن شد تا تهدید‌های اخیر آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ تحت پیگرد سیاسی قرار گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، راینر سیل، مدیر اجرایی شرکت «اُ ام ‌وی» اتریش که از سرمایه گذاران پروژه گازی نورد استریم ۲ است در مصاحبه‌ای خواستار آن شد تا تهدید‌هایی که اخیرا از سوی آمریکا درباره این پروژه مطرح شده است تحت پیگرد سیاسی قرار گیرد.

سیل در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت «اختلاف درباره خط لوله انتقال گاز طبیعی در حقیقت میزان دفاع اروپا از استقلال خود در برابر آمریکاست، به ویژه آنکه این مسئله به تامین انرژی اروپا مربوط است.»

او در ادامه اضافه کرد که این پاسخگویی به سیاستمداران و نه شرکت‌های فعال در این پروژه وابسته است. سیل گفت «ما در جایگاه یک شرکت اروپایی انتظار داریم سیاستمداران کار کنند تا اطمینان حاصل شود که اروپا جذابیت خود را به عنوان یک مکان مناسب برای سرمایه گذاری از دست نمی‌دهد.»

شرکت «اُ ام‌ وی» از جمله پنج سرمایه گذار اروپایی است که به همراه «وینتراشال دی»، «یونیپر»، «شل اند انجی» نیمی از کل هزینه‌های این پروژه را تحت هدایت شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه پوشش می‌دهند.

هفته گذشته مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی ۲۰۲۱ این کشور را به تصویب رساند که بر اساس آن تحریم‌ها و مجازات تازه علیه پروژه نورد استریم ۲ در نظر گرفته شده است. بر اساس این لایحه، هر شرکتی از خدمات لوله گذاری گرفته تا ارائه دهنده خدمات تحریریه و یا سایر خدمات در مورد این پروژه یا ارائه دهندگان خدمات بندری برای کشتی‌های درگیر مجازات خواهند شد. در صورت تصویب، این لایحه تا دسامبر سال ۲۰۱۹ را نیز در برخواهد گرفت.

در پروژه نورد استریم ۲ یک خط لوله موازی به طول ۷۴۵ مایل احداث می‌شود که از طریق آن تا ۵۵ میلیارد متر مکعب (۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب) گاز در سال از روسیه به آلمان منتقل می‌شود. این خط لوله از آب‌های سرزمینی یا مناطق اقتصادی انحصاری دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می‌کند. در ۲۰ دسامبر، رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ را امضا کرد، که شامل تحریم‌ها علیه این پروژه بود و پس از این امضا، Allseas، یک شرکت سوئیسی که مسئول لوله‌گذاری در این پروژه بود مجبور شد در حالی که تنها ۱۰۰ مایل از این پروژه باقی مانده بود از آن خارج شود. روسیه اکنون به تنهایی در حال اجرای لوله گذاری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.