سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان کرمان:

در حوزه نظارت بر بازار با جدیت برخورد می‌کنیم

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان کرمان گفت: از ابتدای مرداد در قالب ۲۰ تیم نظارتی در حال بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح استانی و شهرستانی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا ابوالقاسمی، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و به منظور جلوگیری از احتکار و افزایش بدون دلیل قیمت کالاها، تیم‌های نظارتی و بازرسی با همکاری اتاق اصناف، معاونت بازرسی سازمان صمت و سایر نهاد‌های نظارتی از ابتدای مرداماه کار نظارت جدی بر بازار را آغاز کرده اند.

او با اشاره اینکه این تیم‌های نظارتی، هم بر قیمت‌ها و هم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار کنترل دارند، افزود: اولویت کاری ما تمرکز بر روی کشف انبار‌ها و واحد‌های مسکونی است که نسبت به نگهداری کالا‌ها اقدام می‌کنند.

ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه در حوزه نظارت بر بازار با جدیت برخورد می‌کنیم، بیان داشت: با توجه به همه محدودیت‌های نیرو‌های انسانی در بحث نظارت؛ اما از ابتدای مردادماه در قالب ۲۰ تیم نظارتی در حال بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح استانی و شهرستانی هستیم.

او با اشاره به نداشتن بازدارندگی قوانین در برخورد با متخلفان بازار گفت: نداشتن بازدارندگی قوانین باعث شده برخی در بازار سو استفاده کرده و تخلف انجام دهند و بدین منظور انتظار داریم در کنار نظارت‌ها، مردم نیز به طرح «پویش بدون قیمت نخریم» بپیوندند.

او افزود: زدن قیمت بر روی کالا یا خدمات، یعنی: رعایت انصاف و باید این موضوع در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود که مردم از واحد‌هایی خریداری کنند که قیمت را بر روی کالا و یا خدمات نصب کرده باشند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.