سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بسته حوادث امروز بخوانید؛

دستگیر‌ی متهم متواری با ۵۰۰ میلیاردریال کلاهبرداری / کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در"کاشان

مهم‌ترین حوادث امروز ۹ مرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۹ مرداد ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیر‌ی متهم متواری با ۵۰۰ میلیارد کلاهبرداری

سردار "محمد رضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی گزارش اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان مبنی بر اینکه فردی سند زمین با پلاک ثبتی مشخصی را در منطقه شمال اصفهان جعل و به نام خود انتقال داده و با دستور بازپرس دادسرای "لنجان" مبنی بر جلب فرد مذکور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم دارای پرونده‌های متعدد در زمینه انتقال مال غیر با سند جعلی و کلاهبرداری از طریق فروش آن‌ها در دادسرای لنجان و اصفهان است، افزود: علی رغم اینکه هیچ گونه اطلاعی از محل سکونت متهم وجود نداشت، اما سرانجام با اقدامات هوشمندانه و رصد اطلاعاتی دقیق، مخفیگاه وی در شهرستان آمل شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه متهم با اخذ نیابت قضائی به شهرستان مزبور رفته و با همکاری ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان در یک عملیات منسجم و ضربتی وی را دستگیر و به شهرستان لنجان منتقل کردند.

سردار میرحیدری، با بیان اینکه برابر تحقیقات به عمل آمده و اعلام کارشناسان مربوطه این شخص دارای ۱۵ فقره کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: پس از اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری‌های خود پرونده تکمیل و وی برای رسیدگی به اتهامات خود به مرجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به افراد فرصت طلب و سودجو که با جعل اسناد و فروش مال غیر در بخش املاک و مستغلات اخلال ایجاد می‌کنند، گفت: پلیس، هرگونه اقدام مجرمانه را رصد کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن اخلالگران نظم و امنیت عمومی را شناسایی و به دست قانون می‌سپارد.
 

کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در"کاشان

غلامرضا باهنرسرپرست انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کاشان در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جاری مبنی بر سال جهش تولید و طرح مقابله با کالای قاچاق، طرح مذکور را در سطح یکی از محور‌های ورودی شهر کاشان اجرا کردند.

در ادامه تصریح کرد: ماموران در بازرسی از یک وانت و یک پژو پارس ۴۱۰ کیلو گردوی خارجی و ۲۷ رول پشم شیشه قاچاق کشف کردند.

سرهنگ باهنر با بیان اینکه در راستای این طرح ۲ قاچاقچی هم دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده، به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

سرپرست انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطرنشان کرد: ورود و توزیع محصولات قاچاق یک اقدام مجرمانه است که لازمه پیشگیری از آن برخورد قاطع پلیس و عدم همکاری شهروندان در خرید اجناس قاچاق می‌باشد و بر همین اساس از شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه موارد مشکوک به کالای قاچاق را با پلیس از طریق شماره ۱۱۰ در میان بگذارند.
 

کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با پیش فروش بلیط هواپیما به مناسبت عید غدیر

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در سایت دیوار مبلغ ۵ میلیون ریال بابت پیش فروش بلیط هواپیما از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، شاکی در سایت دیوار با آگهی پیش فروش بلیط تخفیف دار هواپیما به مناسبت عید غدیر مواجه شده که جهت خرید با فروشنده تماس و وجه آن را واریز کرده، اما نه تنها بلیط دریافت نکرده است بلکه فروشنده از پاسخگویی به تماس وی امتناع کرده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: کارشناسان پس از اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی، متهم را دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت حتی الامکان به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین بلیط تخفیف دار، لحظه آخری، تور‌های گردشگری سریع و و ارزان و... منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها درخواست خدمات نمایند.

او از شهروندان در خواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
 

کشف ۹۴۰ لیتر موادشوینده تقلبی در اصفهان

سرهنگ" محمدرضا خدادوست در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری ۲۲ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر احتکار اقلام شوینده در یک انبار، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.


او افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به همراه کارشناسان معاونت غذ و داروی اداره کل بهداشت شهرستان از محل مورد نظر بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۹۴۰ لیتر مواد شوینده تقلبی که به صورت غیر بهداشتی نگداری شده بودند کشف شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این زمینه یک متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان، از شهروندان خواست: هرگونه فعالیت در رابطه با دایر کردن کارگاه‌های غیر مجاز و تهیه و توزیع کالا‌های غیر بهداشتی که با سلامت مردم در ارتباط هستند را طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، به ماموران پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
 

کشف ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق دراصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در یک ساختمان نیمه کاره، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۳ قرار گرفت.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شده و در بازرسی از این محل، ۳۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق را که داخل ۳ بشکه مخصوص نگهداری می‌شد کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با تأکید بر اینکه قاچاق سوخت و کالا ضربه مهلکی را بر اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست: به منظور برخورد با هرگونه قاچاق کالا و ارز در سطح خرد و کلان، اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص، در اختیار پلیس قرار دهند تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.
 

حریق شرکت الکل‌سازی واقع در شهرک صنعتی علویجه دو مصدوم در پی داشت

عباس عابدی سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به حادثه حریق در شهرک صنعتی علویجه اظهار داشت: این حادثه در ساعت هشت و ۵۸ دقیقه صبح امروز پنجشنبه نهم مردادماه به مرکز اورژانس اعلام شده است.

او افزود: این حادثه در شرکت الکل سازی سپاهان رخ داد و در این حادثه یک مرد دچار سوختگی و یکی از پرسنل آتش نشانی به دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شدند.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان اضافه کرد: مصدومان این حادثه به درمانگاه علویجه منتقل شدند.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.