سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۲۱۲ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت:درسه ماهه نخست امسال ۲۱۲ میلیارد ریال کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان کردستان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسن سجودی مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت:در این مدت ۱۲۸ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و مبلغ ۸۴ میلیارد ریال به دهیاری‌ها و روستا‌های بدون دهیاری اختصاص داده شده که شهرداری سنندج با دریافت مبلغ ۴۶ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال بالاترین دریافتی را داشته اشت.

او افزود: در بین دیگر نقاط استان شهرداری سقز با ۱۸ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال، شهرداری مریوان با ۱۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال، شهرداری بانه با ۱۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال، به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کردند.

سجودی افزود: شهرداری بیجار هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، شهرداری دهگلان سه میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال، شهرداری دیواندره چهار میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال، شهرداری سروآباد ۸۱۰ میلیون ریال، شهرداری قروه ۹ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال و شهرداری کامیاران ۶ میلیارد ۹۵۳ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت کردند.

او با اشاره به اینکه پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور آبادانی، توسعه و عمران شهر‌ها و روستا‌ها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: پرداخت مالیات موجب تحقق عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و همچنین فرهنگ سازی مالیاتی می‌شود که امری مهم و بسیار قابل توجه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: مطابق قانون، نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش افزوده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.