سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ذبح دام‌های عید قربان در کشتارگاه

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ذبح تمامی دام‌ها در روز عید قربان فقط درکشتارگاه انجام می‌شود.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بر ذبح تمامی دام‌ها در روز عید قربان فقط در کشتارگاه شهرستان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای قربانی دام در این روز، لزوم نظارت‌های بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان به خاطر کرونا بیش از پیش انجام می‌گیرد.

او افزود: چهار گروه نظارتی این شبکه برای اطمینان از سالم‌بودن دام‌های قربانی، بر ذبح دام در عید سعید قربان نظارت کرده و خدمات رایگان ارایه می‌دهند.

اسدی از شهروندان خواست در روز عید قربان با توجه به شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و گوشت حیوان تازه ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای مناسب در درون یخچال قرار دهند.

او بیان کرد: این اقدام شبکه دامپزشکی به منظور تضمین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قرمز و پایش‌های دام به لحاظ شناسایی احتمالی بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و ارایه خدمات به همشهریان در روز عید قربان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.