سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صمت:

بخش معدن می‌تواند بازوی توانمندی برای ایجاد اشتغال در کشور باشد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بخش معدن می‌تواند بازوی توانمندی برای ایجاد اشتغال در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خداداد غریب‌پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو  با اشاره به اینکه اعتبار زیربناها در ایمیدرو از ۲ سال پیش تاکنون ۵۰ برابر رشد یافته است افزود: این رشد از ۱۵ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: امسال سال خاصی در زمینه زیربناهای بخش معدن و صنایع معدنی در کشوراست و ایجاد زیرساخت‌های معدن در اولویت قرار دارد.

او در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در زنجان با بیان اینکه با شرکت‌های بزرگ در زمینه زیربناهای ریلی نیز همکاری می‌کنیم افزود: ۸۰ درصد از ۵۰ میلیون تن باری که سالانه در بخش حمل و نقل ریلی جابجا می‌شود مربوط به مواد معدنی است.

رییس هیات عامل ایمیدور به فعالیت های تولیدی معدنی غیر از آهن کشور اشاره کرد و افزود: سرب، روی، طلا، نقره، مس و آلومینیوم از جمله این معادن است که از نظر ارزش ریالی به میزان ۴۳۵ میلیارد دلار و برابر با جی دی پی ( تولید ناخالص داخلی ) کشور است..

غریب پور افزود: سهم ایران از تولید آلومینیوم را از ۶۲ میلیون تن دنیا حدود ۷۷۸هزار تن، درمس از ۲۴ میلیون تن دنیا ۲۵۰ هزار تن کاتد مس و در طلا هشت تن از چهارهزار تن دنیا عنوان کرد و افزود: معدن زر شوران یکی از این معادن است که حدود یک تن تولید طلا دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار با تاکید بر اینکه باید رویکرد ما به فلزات غیرآهنی جدی تر و توسعه ای باشد، گفت: در این راستا در مس امسال افزایس سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی و طرح های توسعه ای خواهیم داشت.

معاون وزیر صمت در زنجان گفت:گسترش زیر بنا از مهمترین اولویت های بخش معادن ایران است.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه معدن بیش از قبل می‌تواند تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: مدیریت استان نقشه پهنه‌های آماده اکتشاف را تا ایمیدرو بتواند در اکتشافات پهنه‌ها همکاری کند.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.