سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سطح جنگل‌کاری‌های مشارکتی اقتصادی

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : در سال جهش تولید سطح جنگل‌کاری‌های مشارکتی اقتصادی از ۲۱۰ هکتار به ۲ هزار هکتار با مشارکت مردم افزایش خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروی صفری مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : طرح ابلاغی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به ادارت منابع طبیعی استان با عنوان ۹ در ۹۹ در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری در خصوص سال جهش تولید ابلاغ شده که در بخش‌های مختلف منابع طبیعی استان تحول و جهشی را به دنبال خواهد داشت.

او گفت : در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در سال جهش تولید سطح جنگل‌کاری‌های مشارکتی اقتصادی از ۲۱۰ هکتار به ۲ هزار هکتار با مشارکت مردم افزایش خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: سطح زراعت چوب با گونه صنوبر از ۳۰۰ هکتار به ۷۰۰ هکتار ارتقا خواهیم داد که نقش مهمی در بحث تامین چوب مورد نیاز صنایع ایفا خواهد کرد.

او گفت: سطح ذخیره‌گاه‌های جنگلی با هدف صیانت از جنگل‌های استان از ۹۵۲ هکتار به ۵ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

صفری ادامه داد: مدیریت و احیای پارک‌های جنگلی استان از ۳۷۹ هکتار به ۸۹۲ هکتار افزایش خواهیم داد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و بهره‌وری مناسب از پارک‌های جنگلی ایفا خواهد کرد.

او در زمینه طرح‌های مرتع‌داری این نوید را داد، که با اجرای طرح‌های مرتع‌داری امسال ظرفیت مراتع استان که در حال حاضر یک‌واحد دامی به ارزش ۲۰ میلیون ریال در هکتار است به سه واحد دامی ارتقا خواهد داده شد که گامی ارزشمند در زمینه تولید گوشت فرآورده‌های لبنی و توسعه زمینه اشتغال برای جوامع محلی به همراه خواهد داشت.

صفری گفت: در خصوص تولید علوفه با اجرای عملیاتی از جمله بوته‌کاری، بذر‌کاری و... جهشی ارزشمند خواهیم داشت همه این طرح‌ها با مشارکت مردم و حضور ارزشمند آن‌ها اجرا می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.